نشـر دیجیتـال

نشـر دیجیتـال

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

Self-charging-battery

باطری پوشیدنی با قابلیت انعطاف زیاد و ضد آب ، ابداع جدیدی از باطری است که علاوه بر خود شارژ بودن و انعطاف پذیری بالا در تامین انرژی انواع لوازم الکتریکی دارای کاربرد فراوان می باشد. این باطری به سادگی قابل نصب بر روی انواع البسه ، سطوع منحنی و ابزار با ابعاد هندسی بوده و با جذب انرژی نور و تبدیل آن به الکتریسته این انرژی را برای مصرف در باطری خود ذخیره می سازد . این باطری در بسیاری از ابزارهای پزشکی همراه بیمار ، تلفن های همراه و هر ابزاری که نیاز به تامین الکتریسیته داشته باشد قابل استفاده می باشد.

منبع: دیجیتال افزار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۸


email

تعریف هویت شاید توصیف , مشخصات صورت و سیرت فطری و اکتسابی هر موجودی باشد که با آن می شود او را درک کرده و فهمید. تغییر و حرکت قانون طبیعت بوده و هست . این اصل شامل همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی نیز می شود . انسان با ابداع ابزار های نوین همیشه سعی در کسب بهبود بیشتر سطح رفاه و آسایش خود داشته و هر از چند گاهی با ابداعات نوین حرکتی در این راستا از خود نشان می دهد. اینترنت جدیدترین ابزار تولیدی انسان بوده که شاید بتوان گفت تقریبا در همه ابعاد زندگی او تاثیرات بسیار مهم و پرتلاطمی را در پی داشته است. اما این ابزار بر خلاف سایر ابزارها قابلیت های بسیاری به شکل عام و خاص دارد. این ابزار نوساخته ورای ساختار پیچیده نهان خود , دارای استفاده ابزاری بسیار ساده بوده و به سرعت و در کوتاه ترین زمان قابل یادگیری می باشد. این دو خصیصه به نوعی کنترل آن را می تواند محدود به عده ای خاص کرده و از طرفی به علت یادگیری ساده در استفاده و داشتن صفات فراوان در سهل کردن انجام امور روزمره و مورد نیاز زندگی , بسیار بسیار سریع درجات بالایی از رشد و شیوع در همه جوامع را کسب کرده است.

اینترنت فقط یک بستر ارتباطی ساده نیست , اینترنتی ابزاری با قابلیت های فراوان و بی شمار تبدیلی است , اینترنت هم ابزار است و هم ابزار ساز. امروزه می بینیم در این فضا ابزار عملیات بانکی ساخته شده تا به راحتی امور مالی با سرعت و سادگی برای همه مقدور باشد. شبکه های ارتباط صوتی و تصویری طراحی و ساخته می شود و همه می توانند در کوتاهترین زمان و بالاترین کیفیت با هر شخصی در هر گوشه از جهان ارتباط برقرار کنند. ابزار آموزشی و کلاس های درس موجود در این فضا , آموختن را بسیار کم هزینه و ساده کرده است. روزنامه ها و اخبار از هر جنسی در هر زمان و مکان در اختیار همگان است , اجتماعات گوناگون و با جمعیت های میلیاردی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک امکان پذیر شده است.

در زمان های متفاوت همیشه  با ورود هر شیء نوین در زندگی انسان , پس از طی مدت زمان تولد و رشد همان شیء شاهد تغییرات فراوان در شکل و محتوای زندگی بوده ایم. انسان همانگونه که به استقبال تغییرات نوین می رود , به نوعی تمایلی به از دست دادن موجودیت فعلی خود نیز ندارد. همیشه همین کشمکش ها بوده و خواهد بود . بسیاری از تغییرات به شکل طبیعی لازم و به حال انسان مفید بوده است. اما زمان هایی هم بوده که این تغییرات به هزاران دلیل علاوه بر مفید نبودن عامل صدمات و خسارات جبران ناپذیری شده است . مانند بمباران اتمی هیروشیما که نیاز به توصیف گستره زیان آن نیست و تنها با شنیدن کلمه هیروشیما , بلافاصله کشتار صدها هزارنفری انسان ها  تجسم می شود.

انسان و هر موجود زنده ای که دارای درک و حس ترس باشد , همیشه از ناشناخته ها ترس دارد , تاریکی همیشه ترسناک بوده و هست , اما با کسب دانش و آگاهی از هر ناشناخته ای و یافتن راه مقابله در صورت خطرناک بودن و یا همزیستی و استفاده از آن در صورت مفید بودن بهترین راه تعامل می باشد.

اینترنت و همه ابزارهای آن بدون شک عامل تغییرات بنیادی در هویت انسان ها و جوامع آنها خواهد شد , برای همزیستی و یا مقابله با ابعاد مضر و خطرناک آن , کسب دانش و شناخت آن ضرورت مطلق است , در غیر این صورت ما فقط تابعی خواهیم شد که به غیر از تبعیت بی جون چرا از آن به استقبال تغییرات ظاهری و ماهیتی بی شمار خواهیم رفت که در آینده ای نه چندان دور صورت و سیرت ما در مقایسه با امروز ناخواسته چنان دستخوش تغییر شده که شاید امروز و فردای ما در دو قطب متضاد قرار گرفته و تغییر و تحول در ریشه ها محصولی را به بار خواهد آورد که حتی تصورش را هم نکرده باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۴۶

HD مخفف High definition و سیستم تصویری را تعریف می کند که از وضوح بسیار بالایی برخوردار است.کیفیت تصویر این سیستم در مقایسه به سیستم استاندارد که SD یا همان Standard Definition است دارای کیفیت بسیار بالاتری است . تمامی نمایش دهنده های HD بر پایه این سیستم تصویری ساخته شده اند. البته داشتن خصوصیت HD دلیلی بر پخش تصاویر با فرمت HD نیست ، بلکه باید آن تصویر با فرمت HD تهیه شده باشد تا بتوان آن را در نمایشگرهای اچ دی نمایش داد. برای تماشای تصویر HD دو شرط لازم است. اول : تصاویر با فرمت HD تهیه شده باشد. دوم : دستگاه پخش کننده قابلیت نمایش اچ دی داشته باشد .

سیستم HD تصاویر با رزولوشن های حدود 720*1280 نمایش می دهد. برای نمایش تصویر با بالاترین کیفیت از کابلهای HDMI استفاده می شود.

Full HD - فول اچ دی

در فرمت فول اچ دی، کیفیت به بالاترین حد می باشد و تمام جزئیات تصویر قابل مشاهده خواهد بود. برای تماشای تصاویر فول اچ نیز باید از کابلهای HDMI استفاده کرد. فرمت Full HD تصاویری با وضوح 1080*1290 پیکسل نمایش می دهد. این شیوه  به نام 1080 پیکسل هم معروف است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۹

ThinkPad X1 Carbon

جدیدترین لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon ، با ضخامت حدود 16 میلی متر ، وزن تقریبی یک کیلوگرم و صفحه نمایش 14 اینچ کوچکترین و سبک ترین لپ تاپ در ابعاد مشابه می باشد. اولتربوک ThinkPad X1 Carbon مجهز به جدیدترین پردازنده اینتل Intel Core i7 vPro Processor ، با استفاده از چیپ Intel HD Graphics 520 تصویر فول اچ دی ارائه داده ، دارای شانزده گیگ رم DDR3 ، هارد دیسک سریع یک ترابایت PCIe NVMe SSD فضای ذخیره سازی مطلوب کاربر ، وب کم اچ دی جهت ارتباط تصویری با کیفیت ، شبکه و ارتباط بیسیم وای فای و بلوتوث ، با سیستم عامل ویندوز 10 میکروسافت ، بازدهی باطری بیش از 11 ساعت با هر بار شارژ ، با قدرت و امکانات زیاد کامپیوتری با قابلیت حمل راحت و آسوده در مسافرت ، شرکت در کنفرانس ها ، کلاس های درس مناسب اغلب افراد شاغل در گروه های ، مدیران ، اساتید و دانشجویان ، خبرنگاران می باشد.

منبع : دیجیتال افزار

دریافت کتابچه شرح کامل به زبان فارسی - لطفا برروی تصویر زیر کلیک کنید

lenovo-thinkpad-x1carbon

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۲

axonvr

لباس واقعیت مجازی

تاکنون توسط عینک های سه بعدی ، افراد توسط حس بینایی و شنوایی وارد فضای مجازی شده و توسط این دو حس می توانستند با دنیای مجازی تعامل داشته باشند. اما هم اکنون با تولید و طراحی تن پوشی مخصوص ، کاربران علاوه بر استفاده از حس بینایی و شنوایی به وسیله این پوشش که مانند لباس به تن قرار می گیرد ، کاربران قادر به احساس دما و فضای محیط مجازی با استفاده از حس لامسه می باشند . همچنین این تن پوش به کاربر این امکان را می دهد توسط حس لامسه اشیاء درون فضای مجازی را لمس کرده و علاوه بر دما و برودت ، میزان سختی جرم را نیز احساس کنند . به بیان دیگر کاربر با این پوشش توانایی لمس انواع اجسام  با درک میزان سختی را خواهد داشت ، مانند لمس یک تکه پارچه ، راه رفتن روی پله و انواع سطوح سخت ، یا حس حرکت در مایعات مانند آب و….. با تکمیل و ارائه این تن پوش کاربر قادر خواهد بود به شکل مجازی با شخصی خیالی تعامل داشته و وجود وی را حس کند . مانند یک مسابقه بوکس .

منبع : دیجیتال افزار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۱۴

eye close up

هر روز شاهد تبدیل ایده ها و رویاها به واقعیت هستیم . این بار شرکت سونی با درخواست ثبت اختراع لنز چشمی که قادر به عکس برداری و فیلمبرداری است خبر ساز شده است. این لنز با داشتن سنسور , آنتن , فضای ذخیره سازی در ابعاد لنزهای رنگی معمولی که برای تغییر رنگ چشم استفاده می شود علاوه بر توانایی ذخیره سازی قادر به ارسال تصاویر به تلفن های هوشمند , تبلت و انواع کامپیوتر به روش  بیسیم می باشد. تصویر برداری این لنز با کنترل هوشمند پلک زدن انجام می شود.

یکی از خصوصیات این لنز توانایی فوکوس و بزرگنمایی تصاویر مانند تلسکوپ برای مشاهده فواصل دور توسط این لنز می باشد.

منبع : دیجیتال افزار


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۱۲

Google Lord of the Rings, playing with Google.jpg


زمان زیادی از دهه شصت میلادی که ایده شبکه های کامپیوتری پایه ریزی شد ، نگذشته است. با ابداع کامپیوتر و در پی آن تجمع این ابزار نوین در شبکه ای به نام اینترنت ، شروع تحولی بزرگ  رقم زده شد. در زمان های بسیار دور که انسان با کار و کوشش برای زنده ماندن و گذر عمر تلاش می کرد به علت نداشتن فضای ذخیره سازی برای حاصل کار و تلاشش ، مجبور به کار روزمره و طاقت فرسا بود. جوامع بشری گسترده و گسترده تر شد. جمعیت فزونی یافت و گستره زندگی وسعت یافت و هر روز که می گذشت با فزونی جمعیت روابط برای بقا پیچیده و پیچیده تر می شد. انسان می دانست برای کسب آسایش و بقا یک اصل اساسی همیشه برایش کاربرد داشته و خواهد داشت. دانستن و دانش در باره محیط اطراف و خودش ، شکل و قائده برقراری ارتباط و تعامل با فضای زیستش که شامل انواع و اقسام پدیده های جاندار و بی جان ، ملموس و غیر ملموس ، همه و همه و هر آنچه او را احاطه کرده بود بدون دانش و آگاهی می توانست برایش خطر آفرین و بر ضد ادامه حیاتش باشد. در میان تمامی پدیده های موجود شاید بتوان گفت یگانه موجودی با خصوصیات خاص و تقریبا کامل بود. تفاوتش با دیگر موجودات قدرت به هم پیوسته ذاتی همه ابزارهای جسم و روحش با تعامل کامل و هماهنگ بودن در کارکرد این ابزار بوده و هست . حواس چندگانه اش ، بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی ، چشایی و حواس دیگری که به چشم نمی آید به فرمان و کنترل مغز ، این مرکز فرماندهی ، با هماهنگی کامل و کنترل فوق العاده قادر به تجزیه وتحلیل خودش ، سایرین ، فضا و محیطش بود ، هر چه رو به جلو پیش می رفت کار و تجاربش با اندوخته شدن در مغز، او را کامل تر و ورزیده تر ،‌ عامل و مسلط تر بر همه چیز می کرد.

او دریافت انرژی و نیرو عمده ترین پدیده در ادامه حیات و بقایش هست ، ذخیره کردن را با تغییر فصول ، قحطی ها و .... به ساده ترین شکل آموخت . تبدیل انرژی هم با سوزاندن چوب و کسب انرژی گرمایی آموخت و دانش آنرا از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد. با گذشت زمان و افزایش آگاهی و دانش ، ذخیره و تبدیل انرژی و نیرو جایگاه خاص در اندیشه و مغزش پیدا کرد و شاید برای همیشه این موضوع جایگاه اصلی خود را به شکل دغدغه ای همیشگی در فکر او تثبیت کرد. او آموخت باید مدام در حال تحقیق ، بررسی و کسب دانش باشد تا زنده بماند. ابزارهای ساده و اولیه را ابداع کرد و بکار گرفت . با رشد کمی و کیفی جوامع ، روابط و قوانین آن نیز پیچیده تر شد. دانش بیشتر قدرت افزون تر ، این سرلوحه قائده و قانون بقا شد. انرژی و نیروهای موجود در طبیعت را بکار گرفت ، علم و دانش در وجود افراد متفاوت بود ، با تبادل دانسته ها به اشکال مختلف همه علاوه بر بقا خود عامل ادامه حیات دیگران نیز می شدند . انسان موجودی است که به شکل فطری چاره ای به جز زندگی گروهی و اجتماعی ندارد. کلیات مشخصه های انسان ها تقریبا یکی است ، اما در مواجه با پدیده های اطراف هر یک عکس العمل های متفاوت از خود بروز می دهد. چنانچه عکس العمل ها همسو با قوائد منطبق بر واقعیت نباشد نتایج مخرب و زیان بار ببار خواهد آمد و دقیقا به همین علت هر چه دانش بالاتر باشد به علت شناخت بیشتر ، عکس العمل ها و تعاملات منطقی و صحیح شده و ادامه حیات را تضمین می کند.

نیروی کار و دانش را با ابداعی  پیچیده و رمز و راز  فراوان با ابزاری به نام پول قابل ذخیره سازی ، حمل و مبادله کرد. هر فردی می توانست حاصل کار و دانش خود را با این ابزار معاوضه و ذخیره کند تا در زمان و مکان های دیگر بتواند با همان ابزار نیرو و دانش ذخیره کرده اش را به هر چیز دیگر که نیاز و تمایل داشت معاوضه و تبدیل کند . این پدیده ابداعی تا زمان حال به عنوان بهترین ابزار ذخیره و تبدیل دانش ، کار و انرژی دوام آورده و باقی مانده ، اما اینکه با رشد و تکامل دانش چه چیزی جایگزین آن خواهد شد ، تا کنون ابداعی تا این لحظه نه شکل گرفته و نه ابداع شده است ، هر چند که همین ابزار به نوعی بشر را دچار گرفتاری و دغدغه های بی شمار کرده است. در آغاز دانش به دنبال معیاری می گشت تا واحد شمارش و پشتوانه پول باشد. کمیاب ترین عنصر و باداوام ترین عنصر یعنی طلا را انتخاب و واحد قرار داد ، اما عامل این انتخاب چیزی به غیر از دانش نبود. این دانش و آگاهی بود که طلا را به عنوان عنصری با دوام ، کمیاب و با قدرت نمایش داد. دانش بود که ارزش ذاتی طلا را کشف نمود. اگر دانش نبود طلا کماکان جزعی منفعل در طبیعت باقی می ماند. به کلامی دیگر به شکل پنهان و نامحسوس علم و دانش است که به هر چیزی معنا ، هویت ، مقام و جایگاه رتبه ای می بخشد.

همین است که می پرسند علم بهتر است یا ثروت ؟ ثروت نه به معنای طلا و پول ، بلکه همان انرژی و نیروی ذخیره در این پیمانه منظور است ، و این پرسش بسیار زیرکانه و با هدفی پنهان در آن سالیان دراز اذهان بیشماری را به خود مشغول  و منحرف کرده است. اگر عمیق فکر کنیم سوال اینگونه خواهد شد ، علم بهتر است یا علم؟ کمی گیج کننده به نظر می رسد ، اما بدون علم و دانش هیچ چیز معنا ، مفهوم و جایگاه ندارد. نبود دانش به معنای سکون و مرگ است .

امروز دانش آنچنان گسترده و حجیم شده که به زعم بسیاری مغز دیگر گنجایش ذخیره و تجزیه و تحلیل درست و دقیق آنرا ندارد که بتواند با سیر و بررسی آن ، نتایج مطلوب بقای حیات که فعل و میل ذاتی وجود هر موجود جاندار و بی جان و در راس آن حیات متفکر از نوع انسانی آن را ندارد. این شد که نتیجه تلاش برای اندوختن و ذخیره دانش منجر به اختراع پردازنده ها و انباره های الکترونیکی که مجموعا کامپیوتر نام گرفت شد و سپس برای توانمند سازی همین ابزار نوین آنها را به صورت شبکه های به هم پیوسته تحت نظارت ابزاری از همین نوع با تفاوت در قدرتمندی و سرعت پردازش به نام سوپر کامپیوترها و سرورها اختراع شد.

مغز تا زمان حال هنوز به هزاران دلیل واقعی ، یگانه قدرت هوشمند تجزیه و تحلیل جهان پیرامون است . همین ذات هوشمند این مخلوق دوپا با اختراع کامپیوتر و شبکه های آن ، ذخیره سازی دانش و نیرو را به شکلی نوین طراحی و اجرایی کرد. یک چیز مسلم است و جای شک ندارد و آن اینکه همین کامپیوتر و شبکه ها به عنوان انباره با توانمندی تجزیه و تحلیل کماکان تحت فرمان مغز ، این مرکز فرماندهی مخلوق زیاده خواه و حریص است.

پس از اختراع کامپیوتر و شبکه اینترنت با گذشت زمانی اندک انواع و اقسام موتورهای جستجو یا بهنر بگوییم موتور جستجو و ذخیره سازی دانسته ها با پوششی به نام نیاز سرعت رشد دانش بشری به جوامع بشری معرفی شد. تکنولوژی های نوین را آنچنان معرفی می کنند که به طنز هر کسی می گوید شب بخوابیم و صبح بیدار شویم با یک نوآوری روبرو خواهیم شد. انگاری عده ای چوب جادو دارند و هر شب با تکان دادن چوبی ، صبح چیزی را خلق و آماده می کنند! البته به گونه ای دیگر هم می توان این تحولات را دید ، از اختراع و ابداع بسیاری ابزار که امروز می بینیم مدت ها ست که گذشته و فقط شاید به هزاران دلیل مرحله به مرحله معرفی شده و روانه جوامع گوناگون می شوند.

پنهان کردن ارزش واقعی ، و نقش کلیدی دانش در حفظ و بقای حیات انسان ممکن است هدفمند  باشد؟ تجمیع علم و دانش در هر فضا و مکانی باشد بدون شک بیشترین انباشت نیرو و انرژی را دارا خواهد بود. تصاحب و کنترل نیرو وانرژی اختیار تصمیم گیری و تعیین تکلیف کردن را در پی خواهد داشت.

موتورهای جستجو و در راس آنها گوگل با گذشت زمانی اندک حجم عظیمی از اطلاعات را ذخیره کرده و در اختیار مالکانش قرار داده ، این ذخایر شامل اطلاعات گوناگون به ظاهر ساده و کم اهمیت مانند اسامی ، شماره تلفن ها ، آدرس ها ، محتوای نامه نگاری ها ، تصاویر عمومی و خصوصی ، نتایج نظرسنجی ها ، تمایلات روحی ، سلیقه ای ، عقیدتی ، روانی و.... آمارهای بهداشتی و پزشکی ،‌ اقتصادی و فرهنگی و..... جمعیتی چند میلیاردی تحت پوشش گوگل و امثال آن  مانند فیس بوک ، تویتر ، ارائه دهندگان صندوقچه های مجازی رایگان در فضای ابری برای ذخیره سازی اطلاعات مانند میکروسافت  ، سیستم عامل کامپیوترها و انواع و اقسام نرم افزارهای  کاربردی یا سرگرم کننده ،  انواع ابزار نرم افزاری ارتباطی و تبادل اطلاعات و..... همگی پر از محتوای علم و دانش که در حال ذخیره سازی هستند . مصداق اینگونه موارد سرورهای فیس بوک که فضای ذخیره سازی آن هر هیجده ماه نیاز به افزایش دو برابری دارند . تبادل روزانه میلیاردها ایمیل و مشاهده نتایج جستجو در گوگل . همه اینها حکایت و دلیل اثبات با ارزش ترین چیز که همان دانش ، دانسته ها و اطلاعات هست می باشد .

در گوشه و کنار همیشه خبر از مقابله و رقابت شرکت های عمده مانند گوگل ، میکروسافت و امثال آنان برای کسب رتبه اول در ذخیره سازی و دسترسی به این اطلاعات در فضای به اصطلاح مجازی شنیده یا خوانده می شود . بقا و ماندن در این کره خاکی در حال وابستگی به  میزان علم و دانش و دسترسی به آن شده است . ابزارهایی برای تولید حس واقعی در فضای مجازی در حال ساخت و تکامل است . دانش ، دانستن و اطلاعات مهمترین چیز از گذشته تا حال بوده و آینده نیز چنین خواهد بود. گوگل ، میکروسافت ، فیس بوک و..... همه چیز را با اشتهای سیر ناشدنی در حال بلعیدن هستند .

جوجل سید الخواتم، ولعب مع جوجل

Google Lord of the Rings, playing with Google

Google Lord of the Rings, het spelen met Google

Google Seigneur des Anneaux, en jouant avec Google

Google Lord of the Rings, het spelen met Google

अंगूठियों का गूगल प्रभु, गूगल के साथ खेल रहा है

Google Il Signore degli Anelli, giocando con Google

グーグルで遊んリングのGoogleの主よ

구글 재생 반지의 구글 주님,

Google Lord of the Rings, grając z Google

Google Властелин колец, играя с Google

Google ile oynarken Yüzüklerin Efendisi Google,

حلقے کے رب گوگل، گوگل کے ساتھ کھیل رہا ہے

魔戒谷歌主,与谷歌打

魔戒谷歌主,與谷歌

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۳۴

Big-i robot

اخیرا در نیویورک یک ربات خانگی به نام Big-i به نمایش گذاشته شد. این ربات خانگی در نگاه اول شبیه سطل زباله ای است که دارای یک چشم می باشد. این ربات حدود 76 سانتمتر قد و 12 کیلو وزن دارد. در ساخت آن از پردازنده ای چهار هسته ای با ساختار X86 استفاده شده است . ربات Big-i دارای یک دوربین سه بعدی با کیفیت بالا برای تشخیص چهره و اشیاء بوده ، همچنین از سنسورهای حرارت ، رطوبت ، صوت ، لامسه برای بررسی و تعامل با محیط و افراد استفاده می کند . طبق اظهارات سازنده ، برنامه نویسی Big-i به گونه ای است که علاوه بر قدرات شناسایی افراد خانواده از غریبه ، توانایی یادگیری بسیاری از فرامین را دارد . این ربات می تواند کارهای مختلف از قبیل برنامه های درسی ، بهداشت ، ساعات خواب و بیداری و… را به بچه ها یادآوری و راهنمایی کند. او همچنین قادر است تماس های  تلفنی شما را پاسخ دهد ، همچنین هر زمان که شارژ باطری او رو به تمام باشد به طور اتوماتیک باطری خودش را شارژ می کند . همچنین اعلام شده است زبان برنامه نویسی این ربات به شکل اپن سورس ـ متن باز ـ بوده تا برنامه نویسان بتوانند گزینه های مختلف را به این ربات اضافه کنند. در ساخت این ربات همچنین از تکنولوژی اجرای صوت به صورت تکلم طبیعی استفاده شده و او قادر به صحبت با صوت مشابه انسان است.

منبع : 

دیجیتال افزار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۳۵

VAIO S

لپ تاپ سونی VAIO S VJS131X0121B ، با ظرافت و استحکام خوب و در کنار آن استفاده از جدیدترین قطعات از قبیل پردازنده اینتل Intel® Core™ i7-6500U ، هشت گیگ رم  DDR3L 1600 MHz ،‌ صفحه نمایش 13 اینچ فول اچ دی ، وب کم یک مگاپیکسل ، هارد دیسک 256 گیگ SSD ، پورت های کامل و بروز ، کارت شبکه کابلی و بیسیم به همراه بلوتوث ، باطری با قابلیت بازدهی بیش از 9 ساعات ، کاملا مناسب کار خبرنگاری و دانشجویی می باشد ، البته این امکانات برای بسیاری از کاربران قابل استفاده می باشد و هر کسی که مدام در حال جابجایی و شرکت در جلسات اداری و کنفرانس ها بخشی از کار اوست این لپ تاپ می تواند گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب باشد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاع بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید

دیجیتال افزار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۷

نشر دیجیتال

برای جذب موتورهای جستجو و در راس آن گوگل باید مراحل زیر را بطور خلاصه گذراند

-        معرفی به موتور جستجو با ذکر نام و محتوا

-        دانستن و رعایت قوانین موتور جستجو

-        قبول موتور جستجو به عنوان معرف ،‌ در فضای اینترنت و تابعیت از آن

-        صدور مجوز های لازم به موتور جستجو برای دسترسی به محتوای وب سایت

-        اضافه کردن نام موتور جستجو به وب سایت به شکل بخشی از شناسنامه

-        قبول مدیریت  موتور جستجو به عنوان شاخص تعیین کننده رتبه

معمولا برای رشد ترافیک و رتبه بالا در موتور جستجو علاوه بر راهکارهایی که توسط طراحان موتور های جستجو پیشنهاد می شود ، افراد و منابع بسیار دیگری هم وجود دارند که با ارائه و توضیح فرمول های برنامه نویسی و جا دادن چند خط از این برنامه ها در متن اصلی صفحات وب به نوعی موجب توجه و رشد رتبه در موتور جستجو می شود ، البته راه هایی هم وجود دارد که به نوعی تقلب محسوب شده که باعث رشد سریع رتبه می شود ، ولی این روش ها موقت بوده و در مدت کوتاهی نتیجه معکوس ببار خواهد آورد. مراکزی هم وجود دارد که به صورت قراردادی ، رایگان یا پولی به نوعی بازدید کننده به سمت وب سایت هدایت می کنند ، این مورد هم هر چند موجب رشد رتبه خواهد شد اما چنانچه نتواند عامل جلب بازدید کننده واقعی شود در نهایت منجر به حرکت معکوس رتبه می شود. در واقع این روش نوعی تبلیغ محسوب می شود که در بین بازدید کنندگان تعدادی جذب شده و به عنوان مراجعه کننده دائمی جذب خواهند شد.

در این نوشته توجه به قوائد برنامه نویسی و قوانین موتورهای جستجو را الزامی دانسته اما در نهایت بیشتر جنبه فعالیت های واقعی برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو پیشنهاد می شود . فضای مجازی و اینترنت هر چه باشد به یقیق انعکاس افکار و خواسته های انسانی بوده و در این فضا اگر به صورت تصنعی و رباتیک تسلیم خواسته ها ،‌ قوائد و قوانین موتورهای جستجو بشوید در طولانی مدت به کمترین نتیجه خواهید رسید ،‌ اما اگر وب سایت و اینترنت را فقط به عنوان ابزاری مدرن برای برقراری ارتباط با سایر انسان ها ، یا توسعه افکار و مقاصد فرهنگی و اقتصادی خود نگاه کنیم به یقین طی این فرایند در زمینه اهداف به نتیجه مثبت رسیده و به این ترتیب به نوعی موتورهای جستجو را وادار به تبعیت از خود کرده اید. همیشه و همه جا حقیقت گویی ،‌ صداقت ، درستکاری و راستگویی طالب فراوان دارد و اگر هر وب سایتی در ارائه محتوایش چه اقتصادی ، چه فرهنگی دارای این خصوصیات باشد مسلما باعث جذب کاربران بی شمار شده و موتورهای جستجو هم حاصل این مراجعات را به صورت آماری تحلیل کرده و نتیجه در صفحات این جستجوگرها به نمایش گذاشته می شود.

ادامه دارد....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۸