نشـر دیجیتـال

نشـر دیجیتـال

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

DELL Laptop Latitude E5420

لپ تاپ DELL Laptop Latitude E5420 را میتوان یک لپ تاپ دانشجویی ودانش آموزی معرفی کرد اما با توجه به مشخصات آن میتوان برای مصارف عمومی مانند نرم افزارهای اداری مانند مجموعه آفیس ، انواع نرم افزارهای حسابداری ، یا به عنوان یک کامپیوتر همراه رده متوسط برای استفاده از اینترنت ، پخش فیلم وموزیک ، مشاغل خبرنگاری وانتشاراتی ، و بسیاری از نرم افزارها که نیاز به پردازنده پنتیوم 5 و هشت گیگ رم داشته باشند و صفحه نمایش 14 اینچ برایشان کافی باشد نیز معرفی و استفاده کرد و یکی از گزینه های قابل توجه لپ تاپ DELL Laptop Latitude E5420 قیمت بسیار مناسب آن می باشد.

لینک شرح کامل ـ دیجیتال افزار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۴۳

bitcoin

با ابداع کامپیوتر و سپس شبکه های کامپیوتری که به اینترنت معروف و با گذشت زمان واژه دیجیتال در این فضا بر سر زبان ها افتاد و رایج شد به گونه ای که هر آنچه در این محیط نشر و توسعه می یابد به نوعی با کلمه دیجیتال آمیحته میشود . مانند دوربین دیجیتال ، تصاویر دیجیتال ، صوت دیجیتال و..... در اینجا قصد توضیح یا معنی علمی این کلمه نیست ، به طور عام هرآنچه که توسط ابزار الکترونیکی استفاده یا تولید میشود عنوان دیجیتال به خود گرفته و پول دیجیتال هم یکی از این موارد است. پول  های به اسامی مختلف مانند بیت کوین ابزاری شده برای مبادلات هر چیزی ، درست مانند همین پول های معمول که به شکل اسکناس یا سکه رایج است و با آن میتوان کالا و خدمات مورد نیاز را در ازای پرداخت میزان مشخصی از آن کسب کرد. اما قبل از هر چیز باید تعریف و مفهومی از پول داشته باشیم سپس معنی پول دیجیتال را متوجه شویم.

همه میدانند در زمان های گذشته مردم برای تامین احتیاجات خود هرآنچه را که تولید می کردند به صورت کالا به کالا معاوضه می شد . به عنوان مثال اگر فردی کفش تولید می کرد و دیگری کشاورز بود ، تولید کننده کفش کالای تولیدی خود را به کشاورز میداد و در مقابل مقداری گندم به صورت توافقی برای خود می گرفت . هر چند قاعده و قانون مدون برای این معامله نوشته نشده بود اما طبق قوانین طبیعی بر حسب زمان ، مکان و شرایط مختلف از جمله میزان نیازهای  طرفین در کل جامعه حدودی برای این مبادلات شکل می رفت و مرسوم میشد. با افزایش جمعیت و افزایش وسعت و فضای جوامع به علت افزایش مسافت ها و گسترش روابط ، جابجایی کالاها برای مبادله مستقیم مشکل شد.

قبل از ادامه مطلب نکته ای قابل ذکر است و آن اینکه انسان کاشف و تولید کننده است و نه خالق ، یعنی انسان در هر زمان با توجه به میزان دانش و آموخته ها یش از طبیعت پیرامون خود با کشف مواد و قوانین حاکم بر جهان مادی که در آن زندگی می کند فقط قادر به کشف و سپس با استفاده از این کشفیات نیازهای مادی و معنوی خود را تولید و استفاده می کند. انسان هرگز توان خلقت نداشته و نخواهد داشت و هر آنچه که تولید کند مانند سرشت طبیعی خودش دارای عمر محدود ، پایان و مرگ خواهد بود.

پول هم یکی از همین کشفیات وتولیدات است. یکی از قوانین حاکم بر جهان مادی تبدیل انرژی ها به یکدیگر و قابلیت ذخیره و جابجایی است. ساده ترین مثال تبدیل انرژی موجود در آب جاری و تبدیل آن به حرکت چرخشی یک سنگ آسیاب برای تولید آرد از گندم است که سالیان متمادی به کار برده می شد و شاید هنوز هم در برخی مناطق همین شیوه به کار برده می شود.

تولید کننده پول هر که بوده با استفاده از قانون تبدیل و ذخیره انرژی در ابتدا با استفاده از عناصر کمیاب مانند طلا و نقره برای هر میزان کار و صرف انرژی جهت تولید هر کالایی میزان مشخصی از همین عناصر را تعیین کرد و یا شاید بطور طبیعی و مرور زمان برحسب نیازهای ادواری و تعادل عرضه و تقاضا این میزان مشخص شده باشد . در هر صورت با گذشت زمان و تبدیل قطعات طلا و نقره به صورت سکه هر فردی کالای خود را در مقابل میزان مشخصی سکه طلا یا نقره معاوضه می کرد سپس با همین سکه ها که هم به راحتی قابل حمل بودند و هم با دوام ، میتوانست کالای مورد نیاز خود را تهیه یا خریداری نماید. در واقع همین سکه های طلا و نقره مکان ذخیره انرژی و نیروی کار صرف شده هر فردی برای تولید کالایش شد. یعنی در ازای میزان کار و صرف انرژی مقداری طلا معیار قرار گرفت که شخص با دریافت آن علاوه بر ذخیره نیروی کارش امکان حمل و جابجایی آنرا در اختیار می گرفت . این مسیر تا زمان ابداع و تولید پول کاغذی یا  اسکناس که کماکان پشتوانه اش همان طلا است تا زمان حاضر تداوم داشته است.

اما با ابداع و تولید کامپیوتر که در ماهیت فقط یک دستگاه الکترونیکی شمارنده و محاسب بر مبنای صفر و یک است و با استفاده از ابزارهای مکمل الکترونیکی نتایج محاسبات را به شکل قابل درک انسان نمایش می دهد وارد زندگی انسان ها شد . با این ابزار که در واقع نوعی ابزار ساز هم هست . فردی یا افرادی که هنوزناشناس باقی مانده اند با برنامه نویسی چیزی را توسط این دستگاه به مردم ارائه کردند که نام پول دیجیتال به خود گرفت. سپس القاب گوناگون بر آن نهادند مانند بیت کوین که یکی از هزاران مدل پول دیجیتال است . ابزارهای تولید این پول دیجیتال هم به صورت دستگاه هایی مشابه کامپیوتر تولید کرده و روانه بازار کردند. درست مشابه این است که هر فرد یا گروهی میتواند دستگاه چاپ اسکناس داشته باشد و بر حسب سلیقه و معیار شخصی نامی بر آن گذاشته و تولیدش کند. اما نکته مهم اینجاست که انرژی و نیروی کار ذخیره در پول واقعی در این پول دیجیتال وجود ندارد و فقط ماشین های محاسبه گر ارقامی را توسط برنامه نویسی تعیین کرده اند که دارای شمارش به جلو یا معکوس است یعنی وقتی شمارش به اتمام برسد تولید این پول مجازی متوقف خواهد شد . آنگاه این شمارش با نام دیگری پا به عرصه فضای مجازی خواهد گذاشت. به عبارت دیگر این پول مجازی یا دیجیتال هیچ ماهیت و هویت معتبر وبا ارزشی ندارد یعنی مانند هر نرم افزار یا حتی یک تصویرذخیره شده برروی هارد دیسک به سادگی پاک شده و اثری از آن باقی تخواهد ماند . صفر و یک های ذخیره شده برروی هر ابزاری مانند یک هارد دیسک که فقط حاوی میدان های مغناطیسی مثبت و منفی است هرگز نمی تواند برای ذخیره انرژی و نیروی کار معیار قرار گیرد به دلیل اینکه هر ماشین محاسبه گری مانند کامپیوتر بی هیچ حساب و کتابی قدرت تولید آن را به هر میزان و هر جا دارد و همین اعداد مجازی به سادگی توسط هر فردی قابل پاکسازی و انهدام است.

bitcoin

البته تولید و ابداع اینگونه معیارها برای ارزش گذاری انرژی و نیروی کار انسانی اهداف خاص و بسیار مخرب برای نابودی اقتصاد واقعی جوامع انسانی دارد. ساده ترین شکل آن پولشویی و معاملات پنهان هر کالای مجاز یا غیر مجاز بوده و حتی معاملات کالاهای مجاز هم توسط این ابزار به دلیل عدم امکان نظارت فقط تولید نوعی هرچ و مرج در اقتصاد ملل مختلف کرده و در نهایت آنچنان بی انضباطی در مبادلات تولید خواهد کرد که نتیجه اش انهدام بخش نیازهای اقتصادی بسیاری از ملت ها خواهد شد.

موضوع پول دیجیتال بسیار مختصر بیان شد امید است متخصصان علوم کامپیوتر و اقتصاد بسیار دقیق تر با دلایل علمی و تخصصی وضعیت این پول را دست کم برای جامعه خودمان روشن سازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۱۰

Desktop Computer

یکی از مزایای کامپیوترهای شخصی حق انتخاب قطعات برحسب نیاز و مونتاژ آن است. هر چند که بسیاری از تولید کنندگان در جهت تغییر این انتخاب و سمت دادن کاربران به سوی لپ تاپ هستند اما حرفه ای های کامپیوتر خوب می دانند داشتن یک کامپیوتر شخصی رومیزی یا همان دسک تاپ علاوه بر صرفه اقتصادی دارای آزادی عمل زیادی در انتخاب قطعات برای کسب بهترین نتیجه در تهیه کامپیوتر شخصی می باشد.

کامپیوتر رومیزی ASUS Desktop Computer G11 شرکت ایسوس یک از این نمونه ها می باشد که توسط این شرکت معروف و با سابقه به بازار ارائه شده است . با توجه به جدول مشخصات می توان قطعات را جداگانه خریداری و با مونتاژ آن صاحب کامپیوتری قوی شد. این کامپیوتر با توجه به نوع پردازنده ، کارت گرافیک ، میزان و نوع رم و هارد دیسک توانایی اجرای جدیدترین بازی های کامپیوتری و انواع نرم افزارهای گرافیکی را داشته و می تواند انتخابی مناسب برای کاربران حرفه ای کامپیوتر باشد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مرجع مراجعه نمایید

لینک منبع ـ دیجیتال افزار


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۱

net

ایتنا- به حقیقت پیوستن روزی که تمامی مردم دنیا، از اینترنت بهره ببرند، چندان دور از ذهن نیست.

ایجاد یک وای.فای سراسری در جهان به منظور پوشش دسترسی تمام ساکنین کره خاکی به شبکه اینترنت رایگان و پرسرعت به عنوان یک رویایی دست‌یافتنی، با انجام و تکمیل برخی پروژه‌ها بصورت جدی در حال پیگیری است.


به گزارش ایتنا از ایرنا، شبکه جهانی اینترنت مجموعه‌ای از شبکه‌های رایانه‌ای است که با استفاده از قوانین و پروتکل‌های خاصی که به آن TCP.IP می‌گویند و از طریق خطوط تلفنی، ماهواره‌ای و غیره به یکدیگر وصل شده‌اند، تا اطلاعات و داده‌ها بتواند به سرعت از یک رایانه به رایانه دیگر در هر کجای گیتی انتقال یابد.

با تحولات اساسی و رشد بی‌نظیر که طی دهه اخیر بوقوع پیوسته است، در حال حاضر اینترنت به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها، برای انتقال جوامع به جامعه اطلاعاتی مطرح شده است که درآن کلیه شبکه‌های کامپیوتری، تلفن‌ها، ویدئوها، کنفرانس‌ها، موبایل‌ها و غیره با هم ارتباط داشته و به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

همگانی بودن، کاهش هزینه‌ها، سهولت خرید و فروش بر روی اینترنت، بدون مرز و بدون مالک بودن اینترنت، رشد سریع اینترنت و فراوان بودن تعداد مشترکان از جمله دلائل محبوبیت اینترنت است.

اینترنت جهانی تخیلی است غیر از جهان ما که در آن می‌توان همه چیز یافت از گفتگو با افراد و بخش‌های سرگرمی و لطیفه گرفته تا کسب اطلاعات در مورد فضا، گرفتن مقالات علمی و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای همکاری و یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر، در کنار این موارد امکانات دیگری نیز در اینترنت وجود دارد که می توان به نامه الکترونیکی، گفتگو، دریافت نرم‌افزارها اشاره کرد.

امروز همچنین اینترنت از آنچنان جایگاهی برخوردار شده است که سالانه برای آن اجلاس جهانی آنهم با حضور نمایندگان بلندپایه بسیاری از کشورها برگزار می‌شود، همین آذرماه سال گذشته بود که نمایندگان ۱۲۰ کشور دنیا در دومین نشست جهانی اینترنت که در کشور چین برگزارشد، خواستار سرعت بخشیدن به توسعه شبکه جهانی اینترنت شدند.

اما افزایش سرعت اینترنت و توسعه قابلیت های آن در سراسر جهان همواره بعنوان یکی از دغدغه‌های شرکت‌های فعال در این زمینه محسوب می شود، چراکه ساختار اینترنت پس از سال‌ها پژوهش هنوز کامل نشده و شاید بتوان گفت این شبکه جهانی بصورت روزمره در حال تکامل است.

بر اساس گزارش بنیاد ملی نخبگان دسترسی به اینترنت سریع، آسان و در همه‌جا ممکن است و ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی بسته‌های حجمی نامحدود را با سرعت بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

حقیقت این است که امکان استفاده از شبکه جهانی اینترنت تقریبا برای کسانی تعریف شده است که در کشورهای صنعتی و به‌ویژه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند اما برای میلیاردها انسان دسترسی به اینترنت به صورت چیزی لوکس، گران و با مشقت و سرعت پایین ممکن می‌شود.

خوشبختانه شرایط یاد شده در حال بهبودی است و به سمت مجموعه‌ای از تحولات اساسی حرکت می‌کند.

فقط یک درصد تبادل داده‌ها در فضای وب بر دوش ماهواره
ساختار اینترنت پس از سال‌ها پژوهش هنوز کامل نشده و شاید بتوان گفت این شبکه جهانی دچار نوعی تکامل روزمره است. از قدم‌های بعدی در تکامل اینترنت، استفاده از ماهواره‌‌ها است، در حال حاضر تنها یک درصد ترافیک وب بر دوش ماهواره‌ها سنگینی می‌کند و مسابقه‌ای در جریان است تا حجم رد و بدل داده به وسیله ماهواره را به۱۰ درصد برسانند.

بازیگران اصلی این جریان پروژه‌های OneWeb با پشتیبانی ریچارد برنسون و SpaceX متعلق به آلون ماسک هستند، هدف هر دو پروژه ارسال صدها ماهواره در ارتفاعات پایین‌تر برای ایجاد امکان دسترسی به اینترنت برای همگان است.
پروژه مشابه دیگری به وسیله مایکروسافت طراحی شد که ادامه آن بدون موفقیت قابل توجهی رها شد، آیا این دفعه نتیجه‌ای حاصل می‌شو‌د؟ استفاده از ماهواره برای دسترسی به اینترنت یکی از آخرین روش‌های کاربردی است و بیشتر در مناطق دورافتاده به کار گرفته می‌شود.

بیش از ۲ هزار ماهواره در مدار زمین می‌چرخند و خدماتی مانند جی‌پی‌اس، هواشناسی، مخابرات و تلویزیون را ارائه می‌دهند و پرتاب ماهواره و امکان ارتباط دوطرفه با آن حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه دارد.

همچنین انتقال داده با کمک ماهواره حدود نیم ثانیه تاخیر خواهد داشت و تکنولوژی در حال تغییر است و اندازه و هزینه ماهواره‌ها به صورت معناداری در حال کاهش است.

پرتاب نسل‌های جدید ماهواره شامل Cubesat، Nanosat و Smallsat با ابعادی کوچک (طول، عرض و ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر) هزینه‌ای حدود ۱۲۰ هزار دلار دارد که در مداری بسیار پایین‌تر (حدود ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین) جای می‌گیرند در نتیجه تاخیر انتقال داده از کابل‌های فیبر - اپتیک (امروزه در شهرهای بزرگ برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شود) کمتر می‌شود و آن را وسیله مناسبی برای پوشش زمین در دسترسی به اینترنت می‌سازد.

البته باید تعداد زیادی ماهواره در مدار قرار بگیرند تا دسترسی همگانی از شمال کانادا تا مناطق آفریقایی ممکن شود و این‌جاست که پای پروژه‌های SpaceX و Virgin Galactic به این معادله باز می‌شود.

در پروژه OneWeb قرار است ۷۰۰ ماهواره در مدار زمین قرار بگیرند. اسپانسرهای این پروژه گروه ویرجین، کوکاکولا، بوئینگ، ایرباس، اینتلست و شبکه هیو هستند و آغاز پرتاب ماهواره‌ها سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
موشک‌های پرتاب به وسیله ایرباس ساخته می‌شوند و هر کدام ۶ گیگابایت پهنای باند خواهند داشت. ۷۰۰ ماهواره ۲/۴ ترابیت بر ثانیه حجم دسترسی را ایجاد می‌کنند.

پروژه SpaceX و پرتاب ۴هزار ماهواره به مدار زمین
SpaceX پروژه موازی دیگری است که به وسیله بنیان‌گذار سایت خدمات مالی PayPal، میلیاردر معروف آلون ماسک، پیشنهاد شده که شامل پرتاب ۴ هزار ماهواره به مدار زمین (اندکی بالاتر از پروژه Oneweb) و ایجاد نوعی پوشش جهانی وای‌فای برای دسترسی همگان به اینترنت است.

با کمک شرکت گوگل، پروژه SpaceX در نظر دارد شگفتی بزرگی در سال ۲۰۲۰ میلادی بیافریند، البته همه چیز در حال حاضر به صورت طرح و نقشه‌های ابتدایی است.

گفته شده است که آلون ماسک حتی در نظر دارد از لیزر برای انتقال داده استفاده کند که در این صورت سرعت دسترسی به داده‌ها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

دسترسی به اینترنت در دورترین مناطق صعب‌العبور با پروژه Outernet
پروژه خیریه Outernet نیز که در شهر نیویورک ریشه دارد، در نظر دارد اینترنت آزاد، بدون سانسور و مجانی را برای همه نسل بشر فراهم آورد. برای اجرای این پروژه قرار است از ماهواره‌های کوچک Cubesatدر مدارهای پایینی جو استفاده شود که از سلول‌های خورشیدی نیرو می‌گیرند.

این پروژه دسترسی یک‌طرفه (برای دانلود) به اینترنت مجانی را میسر می‌کند اما در این پروژه محدودیت حجمی ۱۰ مگابایت در روز برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

در واقع این پروژه نوعی کتابخانه دیجیتال بزرگ است که دسترسی به داده‌ها را در دورترین روستاها و مناطق صعب‌العبور دنیا را برای مردم فراهم خواهد کرد.

پروژه پهپادهای آکیلا
فیس‌بوک و گوگل، دو غول دنیای دیجیتال، هر دو خواستار سهم خود از این مشارکت جهانی برای دسترسی همگان به شبکه اینترنت هستند، فیس‌بوک در نظر دارد از نوعی پهپاد که از سلول‌های خورشیدی برای پرواز انرژی می‌گیرد، استفاده کند.

این پهپادها در فاصله ۶۵ هزار پایی (بالاتر از مسیر پرواز هواپیماهای تجاری)، در منطقه‌ای که باد شدید یا سایر عوامل جوی ایجادکننده اختلال ندارد، قرار می‌گیرند و نوعی پوشش سراسری وای‌فای ایجاد می‌کنند.

پروژه استفاده از بالون‌ها برای پوشش جهانی وای.فای
این پروژه در حال حاضر در مرحله آزمایش‌های اولیه به سر می‌برد، بالون‌های انتقال داده برای بهترین فاصله (بین ۱۰ تا ۶۰ کیلومتری سطح زمین) در حال بررسی هستند. این بالون‌ها در نهایت با تجهیزاتی که دارند نوعی پوشش جهانی وای‌فای را ایجاد می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که این بالون‌ها پس از حوادث غیرمترقبه مانند سیل، سونامی و زلزله به‌خوبی به کار خود ادامه می‌دهند و امکان دسترسی سریع و بدون اختلال به اینترنت را ایجاد می‌کنند و این پروژه با تجهیزات ارزان‌قیمت ساخته شده است و سطح وسیعی را به ویژه مناق محروم و دورافتاده پوشش می‌دهد.

اگر تلاش‌های گوگل در اجرای این پروژه به حقیقت بپیوندد بر ماهواره‌ها برتری خواهد داشت زیرا نیازمند پرتاب پرهزینه موشک‌ها نخواهد بود اما از سوی دیگر عمر بالن‌ها کوتاه است و پس از ۱۰۰ روز نیاز به تعویض آن‌ها وجود خواهد داشت.

آیا اینترنت روزی واقعا جهانی خواهد شد؟
بسیاری از این پروژه‌ها عجیب و نشدنی به نظر می‌آیند، به هر روی، اولین ارتباطات با کمک کابل‌هایی که در بستر دریا قرار گرفته‌اند هم در نگاه اول به همین صورت امری دشوار فرض می‌شد اما به لطف نوآوری‌های تکنیکی نوعی شبکه جهانی ایجاد شد که همان اینترنت را می‌سازند.

به احتمال بسیار زیاد در مورد این پروژه‌های عظیم هم اتفاقات مشابهی رخ خواهد داد، به عنوان مثال، بالن‌های گوگل تا درجاتی موفق ارزیابی می‌شوند و بر اساس دانش به دست آمده از این پروژه تلاش‌ها ادامه می‌یابند تا در نهایت رویا یا هدف نهایی محقق شود.

به هر حال، وجود پروژه‌های یادشده نشان‌دهنده نیاز به تغییر در ماهیت دسترسی به اینترنت برای همگان است، البته چالش بزرگ در این بین تامین هزینه‌های مالی آنها است.

منبع : ایتنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۶

brain hacker

دنیا بسیار تغییر کرده و این تغییرو تحول با سرعتی سرسام آور در حال سرعت گرفتن بیشتر و بیشتر است . هر چند سمت و سوی آن در حال و زمان فعلی مهم است اما اصل اساسی در این تحول همخوانی ملت ها  در سطوح متفاوت عقل و بلوغ فکری مهمترین موضوع در زمان حاضر است.

گوشی های هوشمند ، تبلت ها ، با انواع و اقسام ابزار نرم افزاری در حال حاضر در اختیار مردمان بسیاری قرار گرفته و انگاری مانند ارواح سرگردان دیوانه وار تند و تند تصاویر ، فیلم ها و نوشته ها را با حرص و ولع می بلعند.  یک گوشی موبایل و یا تبلت ابزار ارتباط با پدر ، مادر ، همسر ، فرزند ، دوست ، همسایه و همه و همه شده ، سرها خم شده و قامت ها خمیده برروی این جعبه جادوی هزار رنگ ، و مسخ شده نگاه می کنند و انگشتان برروی صفحه نمایش می لغزند و می لغزند. چهره ها برافروخته از هزاران خیال واهی و میلیون ها تصویر مجازی  .....

به کجا رانده می شویم ، افکار مان در کنترل کیست ؟ راهمان کدام است ؟ مقصد کجاست؟ همسفر کیست؟ کلام گرم مادربزرگ ها , دست گرم و پرمحبت مادران , آغوش پر مهر واقعی والدین جایشان را به گرمای ساطع شده از پردازنده های دیجیتال داده , شمارنده های صفر و یک پشت پرده یک پردازنده با میلیاردها ترانزیستور  با جابجایی  صفر و یک ها تصاویر مجازی خوش آب و رنگ ساخته و پرداخته را به سرعت برق و باد به نمایش می گذارند. عینک و البسه تولید حس مجازی در حال ورود به این عرصه هستند تا انسان های هک شده ، در خیال ، گرمای آغوش های پر محبت را با این ابزار نوین بصورت مجازی حس کنند . همه این ها را در ازای مبلغ بسیار ناچیز یک گوشی , تبلت و یا کامپیوتر خانگی به عنوان ابزار مترقی در بستری به نام اینترنت می توان تصاحب کرد.

مادربزرگ و پدربزرگ ، دیجیتالی و مجازی می شوند , مادر و پدر با یک عینک فضای مجازی با حسی دروغین در کنارمان قرار داده می شوند. همسر و هر آنکه را به عنوان بخشی از زندگی مادی و معنوی نیاز داریم با نرم افزارهای متعدد آماده شده از قبل با همین ابزارهای متنوع و به صورت مجازی در کنار مان قرار می دهند. دیگر حرکت نیاز نیست فقط کافیست برروی مبلی لم داده و عینک و لباس فضای مجازی به تن کرده و هر آنچه بخواهیم با نصب یک اپلیکیشن تصاحب کنیم. اما سررشته این ابزار در کجاست؟ قطع و وصل این بهشت مجازی در اختیار کیست؟

قبلا هک کردن با دانش علوم فنی برنامه نویسی انجام می گرفت , هک هدفش تخریب و تصاحب دارایی های مادی و معنوی بوده و هست . اما امروز روش تغییر یافته , سبک گذشته دیگر مرسوم و کارساز نیست , فریب و فریب با روانکاوی و روانشناسی انجام می گیرد . همه چیز به رضا و میل و رغبت به سمت هکر روانه می شود. شبکه های اجتماعی راه اندازی شده , همه تشویق به ارائه هر آنچه دارند در این شبکه ها می شوند , عکس ها و اطلاعات شخصی , خصوصی , محرمانه , هر آنچه ماهیت و هویت افراد را عیان می کند در انباره های این شبکه ها و در کامپیوترهای  عظیم جمع آوری و اندوخته می شود. هر فرد عضو این شبکه ها به میزان بسیار اندک به اطلاعات جمع آوری شده دسترسی دارد اما مدیران , گردانندگان و مالکان این شبکه ها از همه چیز مطلعند , ساده ترین اطلاعات سلیقه ای مانند رنگ ها تا زبان و فرهنگ , میزان شهامت و ترس ها , بیماری ها و تمایلات فرهنگی و سیاسی و..... همه و همه در اختیار آنان است. این فقط یک معنا دارد , زمانی که شناخت کامل مادی , معنوی و روحی از موجودی داشته باشی کنترل , اداره و مدیریت  بسیار ساده خواهد شد.

امروز هکرهای واقعی با انگیزه های متفاوت ، همین فیس بوک , تلگرام , گوگل , میکروسافت و امثال آنان هستند . با هم متحد و ادغام می شوند . همه اطلاعات را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند و بر مبنای آن برنامه ها و اهداف  خود را پایه ریزی می کنند. در اخبار می شنویم  میزان هزینه  نگهداری کامپیوترهای فیس بوک  که هر کدام به اندازه یک زمین فوتبال فضا اشغال کرده و هر یک برابر یک کارخانه ذوب آهن الکتریسیته مصرف می کنند. میکروسافت در بستر اقیانوس با هزینه میلیارد دلاری کابل انتقال و برقراری ارتباط اینترنتی بین آمریکا و اروپا طراحی و اجرا می کند. گوگل با طرح های میلیاردی تلاش در اجرای اینترنت رایگان جهانی دارد.

همه این هزینه ها و تاسیسات برای اجرای پروژه فضای مجازی با تولید و انتقال تمامی حواس از طریق شبکه های جهانی در فضای مجازی اینترنت می باشد. این پروژه انسان را به یاد فیلم تخیلی ماتریکس می اندازد که همه با یک کابل در مغز به کامپیوتری متصل هستند , در حالی که در کپسول هایی اسیرند اما  در دنیای فضای مجازی  مغز آنان , همه احساس یک زندگی متعادل و خوش دارند در حالی که طراحان این شبکه با هدف بقای خود این طرح را به اجرا گذاشته اند.

انتقال داده ها با روش  نوری سرعت فوق العاده پیدا می کنند , عینک های هولولنز میکروسافت تشخیص واقعیت را از خیال غیرممکن خواهد کرد , البسه و حس گرهای دیجیتال انواع حس لامسه را در فضای مجازی ممکن می سازد . مانیتورهای مشاهده فضای مجازی در عدسی های چشمی طراحی و ساخته می شود . حواس پنج گانه انسان واقعی توسط این ابزار دیجیتال به وسیله نرم افزارهای ساخت جهان مجازی  توسط کابل های شبکه اینترنت با سرعت فراوان قابل جابجایی و انتقال مستقیم به مغز را فراهم می کنند.

در واقع هر آنچه در جهان پیرامون ما وجود عینی دارند توسط این حواس به مغز منتقل و پس از تحلیل ، درک و حس می شوند. حال این طراحان با طراحی و گسترش این ابزار با صرف هزینه های بسیار کلان مثل اینکه قصد آن دارند تا هر آنچه را بخواهند در فضای مجازی به جای واقعیت به دیگران منتقل کنند.

شاید به نظر طنز یا دیوانگی بیاید ولی اگر این هک کردن ادامه یابد در آیند ه ای نه چندان دور همه انسان هایی که به این روش هک شده اند همه چیز دارند و هیچ چیز ندارند. 

axonvr

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۹

notepad

یکی از نرم افزارهای کم حجم و پرکاربرد notepade++ است . این نرم افزار قادر به نمایش کدهای اغلب فایل های کامپیوتری می باشد. این قابلیت کاربردهای فراوانی در برنامه نویسی و یا مشاهده سورس اغلب فابل های کامپیوتری را فراهم می کند . با آن می توان برنامه نویسی کرد و یا تغییراتی در کدهای برنامه نویسی ایجاد کرد . یکی از خصوصیات جالب و کاربردی این نرم افزار جستجو در متن سورس فایل و یافتن حروف ، فرامین در آن و جایگزینی آن با هر فرمان و یا حروف و کد انتخابی به صورت کامل و یکجا و سریع است . از همین کارایی به راحتی می توان برای رمز گذاری شخصی هر نوع فایلی استفاده کرد به گونه ای که به غیر از شما هیچکس قادر به باز کردن فایل نخواهد بود . البته ممکن است افراد بسیار حرفه ای از عهده اجرای فایل رمز نگاری شده برآیند ولی احتمالا این افراد انگشت شمار خواهند بود. به عنوان مثال ممکن است شما تصویر و یا متنی شخصی داشته باشید که قصد انحصاری کردن آن را داشته باشید . برای انجام این کار مراحل به صورت مختصر و تصویری توضیح داده می شود . برای مثال ما یک فایل تصویری را انتخاب می کنیم . پس از نصب نرم افزار notepade++ ، تصویر مورد نظر خود را با این نرم افزار باز کنید . با اجرا و باز کردن تصویر توسط notepade++ شما صفحه ای متشکل از کدهای فراوان به شکل زیر مشاهده خواهید کرد.

پس از مشاهده خطوط کدها جند عدد از کدها را با نگه داشتن دکمه چپ ماوس انتخاب و اصطلاحا های لایت کنید . سپس با کلیک راست ماوس تصویری مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد.

با انتخاب گزینه copy کلمات انتخابی شما کپی شده و در حافظه موقت کامپیوتر ذخیره می گردد. سپس مطابق شکل بعدی در نوار منو گزینه search یا جستجو را انتخاب کرده و با کلیک بر روی آن صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود.


با انتخاب تب replace در مکان find what کلماتی که قبلا کپی کرده اید را با کلیک راست ماوس بر روی این مکان و انتخاب paste منتقل کنید سپس در مکان replace with هر کلمه انگلیسی که می خواهید تایپ کنید . به یاد داشته باشید هر دو گزینه را در پوشه ای جدید در همین نوت پد یا نوت پد ویندوز ذخیره کنید که در بازسازی فایل رمزگذاری شخصی شما استفاده دارد. پس از این کار با انتخاب دکمه replace all و کلیک برروی آن همه کلمات انتخابی شما با کلمات جدید جایگزین خواهد شد . پس از انجام این کار مطابق شکل بعدی با کلیک برروی دکمه ذخیره همه تغییرات اعمال شده و فایل تغییر یافته به هیچ عنوان قابل خواندن و مشاهده نخواهد شد تا زمانی که شما مجدد کلمات تغییر یافته را به حالت اول خود برگردانید و نتیجه را ذخیره کنید و چون فقط شما از کلمات تغییر یافته و جایگزین شده مطلع هستید بنابراین تنها شما قادر به مشاهده تصویر خواهید بود. پس از اعمال تغییرات و ذخیره آن notepade++ را نبندید چون تا زمانی که نرم افزار نامبرده باز باشد امکان بازگشت تغییرات بسیار ساده است فقط کافی است چند بار برروی دکمه undo  کلیک کنید تا فایل به حالت اول برگردد و با ذخیره مجدد تغییرات اعمال شده خنثی می شود . قبل از بستن notepade++ با مراجعه به فایلی که به آن کد شخصی اعمال کرده اید مراجعه کرده و با کلیک برروی آن سعی در اجرایش نمایید ، چنانچه فایل غیر قابل اجرا شده بود نشان از درست عمل کردن شما داشته و حال با ذخیره کلمات تغییر داده شده در مکانی دیگر هر زمان که قصد مشاهده فایل را داشته باشید با طی مراحل توضیح داده شده به صورت معکوس و ذخیره مجدد تغییرات ، فایل شما قابل استفاده و مشاهده می شود. البته این نرم افزار به ظاهر ساده ، توانایی و کاربردهای فراوانی در اعمال تغییر در فایل های کامپیوتری دارد که در صورت علاقه می توانید با مطالعه آن از این نرم افزار استفاده های فراوان ببرید. در پایان چنانچه از این نرم افزار و یا نرم افزارهای مشابه خوب استفاده کنید فایل های محرمانه و شخصی شما حتی اگر هم توسط هکرها به سرقت روند بدون شک کاملا غیر قابل استفاده و دسترسی خواهند بود. البته اگر علاقمند باشید با کمی مطالعه می توانید با نگاشتن چند خط برنامه ساده مانند یک بچ فایل اجرایی و افزودن آن به فایل شخصی خود ، کاری کنید که در صورت سرقت اطلاعات شما توسط یک هکر به محض کلیک هکر برروی فایل شخصی شما به عنوان مثال سکتور صفر هارد دیسک سیستم هکر پاک شده و هر آنچه دارد غیر قابل بازیافت شود . یک نکته را همیشه بیاد داشته باشید هر شخصی با هر ابزاری به حریم شما وارد شود ، آن ابزار را کارآمد ترین و خطرناک ترین ابزار دانسته و از آن ابزار وحشت دارد و چنانچه شما از همان روش استفاده کنید در کوتاه ترین زمان موجب شکست و ناامیدی او خواهید شد. ابزار اصلی یک هکر دانش فنی اوست و شما هم با کمی حوصله و صرف زمان می توانید همین دانش را کسب کنید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۷

free wifi

یکی از راه های نفوذ به سیستم کامپیوتر افراد مشاهده برخی صفحات وب سایت است. همانطور که قبلا گفته شد مهمترین خصوصیت کامپیوتر و ابزارهای مشابه قابلیت برنامه نویسی می باشد ، از جمله این موارد صفحات وب بوده که توسط مرورگرها کاربران قادر به مشاهده آن هستند. در گذشته صفحات وب عموما با استفاده از تگ های HTML نوشته می شد ، اما امروزه این کار با زبان های متعدد قابل اجرا شده مانند PHP و همین موضوع موجب شده است تا برنامه نویسان توانایی درج فرامین  زیادی را  در خطوط اجرایی صفحات وب داشته باشند. این موضوع به معنای آن است که زمانی کاربر با مرورگر صفحه وبی را باز و مشاهده می کند خطوط این صفحات می توانند پنهان از چشم کاربر هارد دیسک سیستم وی را بررسی کنند ، مواردی مانند رمزهای عبور را که در حافظه موقت کامپیوتر ذخیره شده و یا توسط کاربر بر روی هارد ذخیره شده یافته و به مقصد معینی ارسال کنند. ممکن است قبول این موضوع برای بسیاری از کاربران قابل باور نباشد ، اما حتی امکان اسکن کردن صفحه مانیتور و تصویر برداری از راه دور امکان پذیر است ، ساده ترین دلیل هم دکمه پرینت اسکرین است که اغلب کاربران با آن آشنا هستند و برای ذخیره صفحه مانیتور بسیار کاربرد دارد و قبلا هم گفته شده که کیبرد مانند همه قطعات سخت افزاری قابل برنامه نویسی و کنترل است ، یعنی یک برنامه نویس حرفه ای به راحتی می تواند از همین دکمه استفاده و با کنترل آن پس از تصویر برداری از صفحه نمایش ،‌ عکس را ذخیره و به مقصد دلخواه ارسال نماید . ابزارهای دیگر مانند وب کم  همین گونه است و قابلیت کنترل از راه دور را دارد یعنی یک هکر به راحتی پس از تسلط و دسترسی به سیستم کاربر می تواند آنرا روشن و یا خاموش نماید.

اخیرا تبلیغات فراوانی برای کسب درآمد به روش کلیکی و یا مشاهده صفحات وب صورت می گیرد . یعنی در ازای تماشای صفحات وب و یا کلیک ماوس بر روی آنها کاربر مبلغی را دریافت می کند و چه بسا در بطن بسیاری از این صفحات کد های مخرب مانند مثال های بالا نوشته شده و کاربر ناآگاهانه با مشاهده این صفحات در ازای مبلغی بسیار ناچیز اطلاعات ارزشمند خود را از دست می دهد.

در اینجا باز هم به خطای انسانی به عنوان عامل اصلی موفقیت هکر می رسیم ، در اغلب ادارات و شرکت ها در ساعات بیکاری بسیاری افراد از کامپیوتر در دسترس اداری برای گشت و گذار و یا حتی خواندن ایمیل های شخصی استفاده می کنند و این موضوع می تواند سبب  نشت اطلاعات مهم اداری و شرکتی شود . البته مجدد این نکته را باید متذکر شد که استفاده از آنتی ویروس و فایر وال معتبر و آموزش های لازم به کاربران در همه سطوح می تواند مانع بسیار خوبی در نفوذ و موفقیت هکر باشد.

اگر این نوشته ها را تا اینجا دنبال کرده باشید به خوبی متوجه می شوید که عامل خظای انسانی کماکان مهمترین عامل بروز خسارت و نفوذ هکر است. به دلایل ، عدم آگاهی کافی از کامپیوتر و فضای اینترنت ،‌  استفاده از برنامه های قفل شکسته و غیر مجاز ، بروز نکردن به موقع سیستم عامل و نرم افزارها ، عدم استفاده از فایر وال و آنتی ویروس های معتبر ، استفاده از سیستم های اداری به منظور کارهای شخصی ، استفاده از روش های ارتباطی مانند وای فای سایرین به صورت مجاز یا غیر مجاز بدون اطلاع از اینکه این درگاه ارتباطی تا چه میزان امنیت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۳۸

keyboard

یکی از ابزارهای پرکاربرد در کامپیوتر کیبرد یا همان صفحه کلید است . کاربر برای اجرای فرامین , نوشتن , بازی , و... به ناچار از کیبرد استفاده فراوان می کند . همانگونه که قبلا هم گفته شد اصولا ساختار سخت افزاری کامپیوتر داشتن قابلیت برنامه نویسی و کنترل است , یعنی اینکه شما هر قطعه که در یک کامپیوتر داشته باشید با ابزار برنامه نویسی قابل استفاده و کنترل می شود . کیبرد هم یکی از این قطعات است . یک کیبرد علاوه بر انتقال فرامین کاربر به کامپیوتر مانند هر قطعه دیگری بصورت مدام توسط سیستم عامل تحت نظر بوده و علاوه بر کنترل , فرامین صادره کاربر توسط کیبرد را دریافت , تحلیل و اجرا می کند.

یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید : هرگاه با ابزارهای دیجیتال مانند انواع کامپیوتر , لب تاپ , تبلت , تلفن های هوشمند , دستگاه های بازی تحت شبکه و یا هر ابزار دیگری که امکان برقراری ارتباط اینترنتی داشته باشد , کار می کنید , بدانید و مطلع باشید کلیه این ابزارها قابل برنامه نویسی بوده و به تبع آن به دلیل ارتباط تعاملی و دوسویه قابلیت کنترل و دسترسی از راه دور را دارند , البته این همه این کنترل ها مخرب نیست و در برخی موارد به دلایل فنی لازم و ضروری است اما همین خصوصیات می تواند مورد استفاده هکرها قرار بگیرد. لذا با حفظ این دیدگاه و کسب آگاهی های لازم موجب به حداقل رساندن خطاهای انسانی که عمده علت تسلط هکرها می باشد , خواهد شد.

کیبرد همیشه  توسط پردازنده  مدام رصد می شود تا چنانچه کاربر فرمانی صادر کرد آنرا دریافت کرده و اجرا کند . مانند تایپ آدرس یک وب سایت در مرورگر که با فشردن کلید اینتر پردازنده توسط مرورگر درخواست کاربر را به سرور ارسال و نتیجه را از سرور دریافت و سپس با نمایش صفحه وب سایت درخواست کاربر را به سرانجام می رساند.

همانگونه که همه دکمه های کیبرد توسط پردازنده رصد شده و تحت نظر می باشد , بسیاری از نرم افزارها هم با روش های گوناگون قادر به انجام این عمل هستند , مانند صفحات ورودی ایمیل یا حساب های بانکی , در واقع زمانی که شما در حال تایپ هستید  هر آنچه تایپ شده به صورت موقت در حافظه کامپیوتر ذخیره شده تا در انتها با فشرده شدن دکمه اینتر توسط پردازنده با استفاده از نرم افزارهای مربوطه تحلیل و اجرایی شود. این خصوصیت به راحتی می تواند توسط هکر مورد استفاده قرار بگیرد یعنی چنانچه شما نام کاربری و رمز ایمیل خود را توسط کیبرد وارد کنید نرم افزارهایی هستند یا نوشته می شوند که همه این موارد را پنهان از چشم شما ذخیره کرده و در فرصتی مناسب این اطلاعات تایپ شده به آدرس هکر ارسال می شود و به دلیل نوشتاری بودن , این اطلاعات بسیار کم حجم بوده و انتقال آن بسیار سریع صورت می گیرد .

اینگونه نرم افزارهای ذخیره سازی کلمات تایپ شده و ارسال آن به طور معمول توسط ویروس ها به کامپیوتر کاربر منتقل می شود و معمولا انتقال ویروس توسط نرم افزار های قفل شکسته , انواع مولد های شماره سریال نرم افزارها , سیستم عامل , نرم افزارهای بدون شماره سریال اصلی , بازی های قفل شکسته و امثال آن انجام می شود . پس از انتقال و نصب این نرم افزارها که بسیار کم حجم هم هستند مدام کیبرد کاربر توسط این ویروس رصد شده و هر آنچه کاربر تایپ کند در گوشه ای ذخیره و سپس با اولین ارتباط اینترنتی بسیار سریع به آدرس هکر ارسال شده و نتیجه کار هم معلوم است. به همین دلیل است که استفاده از نرم افزارهای قفل شکسته و نامعتبر و نداشتن فایروال و آنتی ویروس معتبر در نهایت به علت بی توجهی کاربر به اینگونه موارد عامل لو رفتن و نشت اطلاعات محرمانه خواهد شد.

عامل انتقال این ویروس ها معمولا انواع نرم افزارهای قفل شکسته , مولد شماره سریال های سرقتی برای استفاده غیر مجاز از نرم افزارهای کاربردی که این مورد متاسفانه در استفاده از کنترل پنل های وب سایت های میزبانی شده بر روی برخی سرورهای ارزان قیمت استفاده می شود که به علت عدم آگاهی مدیر یک وب سایت موجب نشت اطلاعات محرمانه ورود مدیران سایت ها شده و نهایتا کنترل یک وب سایت بدست هکر می افتد. عامل دیگر انتشار این ویروس همانا استفاده از فیلتر شکن ها می باشد. یکی دیگر از راه های انتقال استفاده از فلش مموری ها برای جابجایی اطلاعات می باشد . در نهایت برای به حداقل رساندن امکان آلودگی توسط این ویروس ها استفاده از فایر وال و آنتی ویروس های معتبر است.

در ادامه موارد دیگر نوشته خواهد شد. این مطالب با تمام سادگی اجرا چنانچه توسط کاربر رعایت نشود عامل خسارت به خود و سایرین در شبکه های اینترنتی خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۵۹

نشر دیجیتال

یکی از راه های نفوذ هکرها به هر سیستم عامل بدست آوردن نام های کاربری و رمزهای عبور است . روش های متعددی برای کسب این اطلاعات استفاده می شود . ساده ترین روش جلب اعتماد دارنده این اطلاعات با استفاده از روش های محاوره ای معمول در زندگی و ایجاد اعتماد , کاربر اطلاعات محرمانه و شخصی خود را در اختیار هکر قرار می دهد . در این روش اصولا از دانش تخصصی برنامه نویسی استفاده نمی شود بلکه با استفاده از روش های روانشاسی عمومی پس از جلب اعتماد کاربران کسب این اطلاعات بسیار ساده انجام می شود. به عنوان مثال  لو رفتن اطلاعات حساب های بانکی و ایمیل که با جلب اعتماد کاربران با عناوین مانند برنده شدن در جوایز , نیاز به اصلاح اطلاعات , ضرورت انتقال و جابجایی اطلاعات , یک هکر خود را با هویت جعلی نماینده و یا مسئول بانک یا موسسه ای , کاربر را ترغیب به دادن اطلاعات می کند و کاربر هم با ذهنیت اعتماد این اطلاعات را در اختیار هکر قرار داده و نتیجه کار هم معلوم است. این عمل هر چند به عنوان کلاهبرداری معروف شده است ولی در حقیقت نوعی هک کردن با استفاده از روش های روانشناسی است. یعنی باز هم به نوعی خطای انسانی موجب لو رفتن اطلاعات محرمانه می شود. همین روش می تواند برای مدیران سرورها و یا وب سایت ها استفاده شود . باز هم به عنوان مثال به دلیل اینکه هر جایی که ارتباط اینترنتی در دسترس باشد می توان روال های مدیریتی را اعمال کرد . یک مدیر بدون توجه به ایمن بودن محل ارتباطی خود ممکن است با اعتماد به شخص ثالث و استفاده از سیستم و یا اشتراک اینترنت مانند وای فای بدون در نظر گرفتن میزان امنیت نقطه ارتباط اقدام به تغییر , بررسی سرور یا وب سایت و یا انجام کارهای شخصی خود با اینگونه ابزار و نقاط ارتباط اینترنتی نماید بدون اینکه از میزان امنیت آن مطلع باشد . بطور معمول هم این روال منتهی به خسارت می شود. به عنوان مثالی دیگر این روزها استفاده از فیلتر شکن که بسیاری افراد بدون آگاهی کامل از این ابزار نرم افزاری استفاده میکنند , معمول شده است و غافل از اینکه نقل و انتقال اطلاعات با کامپیوتر مجهز به فیلتر شکن به علت استفاده از روش های غیر معمول و ارتباط با سرورهای ناشناس ( البته ناشناس برای کاربر و برخی مدیران شبکه ) کاربر فقط به دلیل میل به دسترسی به برخی وب سایت و استفاده از فیلتر شکن نا آگاهانه مجوز دسترسی به سیستم شخصی خود را به اشخاص ناشناس داده است و در یک کلام خلاصه , سیستمی که در آن از فیلتر شکن استفاده می شود هیچگونه امنیت نداشته و در واقع تعداد زیادی از همین فیلتر شکن ها توسط هکرها نوشته و به صورت رایگان و یا مبلغی اندک در اختیار عموم قرار می گیرد , و همانطور که قبلا هم گفته شد یک کامپیوتر در شبکه می تواند به عنوان پل ارتباطی استفاده شود و با استفاده از یک فیلتر شکن در تعداد بی شمار از کامپیوترهای در شبکه اینترنت , به واقع یک هکر با توزیع انواع فیلتر شکن پلی متحرک و در دسترس برای خود ساخته که توسط همین پل های ارتباطی به هزاران کامپیوتر دسترسی نهان و کامل داشته و با گذشت زمان با جمع آوری اطلاعات , ذخیره ای گرانبها از انواع اطلاعات جمع آوری می کند.

حال کافی است فقط یک بار برای ساده ترین کار مانند بررسی یک ایمیل و یا حساب بانکی از این کامپیوترها استفاده شود , بدون شک نتیجه این کار پس از مدتی خود را با خسارت دیدن نمایان می سازد . البته لازم به توضیح است کانال ارتباطی امن و محرمانه که برخی شرکت ها برای برقراری ارتباط امن و محرمانه توسط نرم افزارهای خاص ارائه می شود با انواع فیلتر شکن بسیار متفاوت است .

ادامه موارد دیگر در نوشته های بعد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۵

antivirus

خطای انسانی به طور معمول مانند اغلب موارد اولین علت بروز خسارات در جوامع انسان می باشد . یک هکر حرفه ای در اولین گام به بررسی و کسب دانش در مورد سیستم عامل ها , مرورگرها و سایر نرم افزار مدیریتی و یا کاربردی تحت شبکه پرداخته و با یافتن نقاط ضعف خطوط برنامه نویسی موارد ذکر شده , راه های نفوذ و ورود و کسب کنترل یا انجام تخریب را با استفاده ازاین نقاط ضعف به مرحله عمل می رساند و واضح و مسلم است خطا و اشتباهات برنامه نویسان به هر دلیل موجب موفقیت یک هکر خواهد شد . مصداق این موارد هم بروز رسانی هایی است که معمولا عرضه کنندگان سیستم عامل ها و مرورگرها اعلام کرده و کاربران را دعوت به بروز رسانی نرم افزارها می نمایند , و چنانچه کاربران همیشه به این بروز رسانی ها توجه کرده و به آن عمل کنند نرم افزاری با کمترین مشکل در اختیار داشته و نهایتا تلاش هکر یا با مشکل روبرو شده و یا اصولا ناموفق خواهد بود.

کامپیوتر ابزاری با سرعت بالا در اجرا می باشد , لذا نظارت انسانی بر عمل پردازش غیر ممکن است . چاره کار در این موارد استفاده از فایروال و آنتی ویروس برای کنترل ونظارت بر نحوه اجرای برنامه ها و نهایتا در شبکه ها کنترل پورت های ورودی و خروجی و نظارت دقیق و سریع بر دریافت و ارسال داده ها موجب ممانعت از اجرای برنامه های مخرب یا تلاش برای دسترسی غیر مجاز به سیستم را خیلی سریع یا به کاربر اعلام کرده و یا اینکه به صورت خودکار مانع اجرا و یا دسترسی غیر مجاز هر حرکت مشکوک خواهد شد. نکته قابل توجه در این مورد استفاده از نرم افزار , فایروال و آنتی ویروس های معتبر است چرا که اغلب نرم افزارهای به اصطلاح قفل شکسته به هزاران دلیل کارایی لازم را نخواهند داشت و چه بسا همین نرم افزارها توسط هکرها برای اعمال نفوذ های آینده به نوعی دستکاری شده باشند تا توانایی انجام اهداف یک هکر را داشته باشند . همانطور که مشاهده می کنید در این مورد هم کم توجهی به اصول ایمنی سرورها یا کامپیوترهای شخصی به هر دلیل , در نهایت عامل انسانی در آن بسیار موثر می باشد. شاید بهتر بود نصب فایروال و آنتی ویروس به نوعی اجباری اعلام شود حتی برای کاربران خانگی چرا که در زمان ارتباط اینترنتی هر کامپیوتر می تواند به عنوان پلی رابط برای رسیدن به سایر کامپیوتر ها از جمله سرور مورد استفاده یک هکر قرار گیرد و چنانچه سیستم کاربری مجهز به آنتی ویروس معتبر نباشد به سادگی مشابه یک پل ارتباطی مورد استفاده یک هکر حرفه ای قرار خواهد گرفت. اگر دقت کنیم اغلب موارد عامل موفقیت یک هکر استفاده از خطای انسانی می باشد. 

. یک هکر فردی زیرک , دانا و با دانش فنی بالا بوده و یگانه راه مقابله با او داشتن دانش فنی تخصصی می باشد

موارد عمده دیگری هم لازم به توضیح است که در نوشته بعدی شرح داده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۱