نشـر دیجیتـال

نشـر دیجیتـال

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

ایسوس کوچکترین کامپیوتر جهان را به نام VivoStick PC-TS10  روانه بازار کرد. این کامپیوتر کوچک و جیبی دارای پردازنده اینتل Intel Atom بوده با استفاده از فضای ذخیره سازی داخلی 32 گیگ به همراه 2 گیگ رم دارای سیستم عامل ویندوز 10 می باشد.

جهت مطالعه کامل می توانید به لینک زیر مزاجعه نمایید

لینک متن کامل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۴۰

MSI Gaming LapTop

لپ تاپ MSI GT Series GT72S Dominator Pro G-041 با ویژگی های خاص جدیدترین لپ تاپ حرفه ای مخصوص بازی که علاقمندان حرفه ای بازی های تری دی را به خود جلب می کند. پردازنده اینتل Core i7 Skylake با سرعت پردازش 2.90 GHz ، 32 گیگ رم DDR4 2133 قابل ارتقاع تا 64 گیگ ، کارت گرافیک 8 گیگ NVIDIA GeForce GTX 980 ، هارد دیسک یک ترابایت به انضمام 500 گیگ هارد SSD ، صفحه نمایش 17 اینچ با رزولوشن   1080 در 1920 ، بلندگوی استریو ، کیبرد با نور پس زمینه ، بدنه آلومنیوم مستحکم ،‌ پورت کامل و بروز ، دی وی دی رایتر و باطری 9 سلولی برای حداکثری زمان بازدهی با هر بار شارژ ، مشخصات کلی این لپ تاپ است .هر چند این مدل لپ تاپ به عنوان بازی معرفی شده اما با توجه به مشخصات جهت انواع نرم افزارهای تری دی و نیازمند رندر مانند اتوکد و تری دی مکس نیز کاربرد دارد . جهت اطلاع از مشخصات دقیق می توانید کتابچه زیر را که به زبان فارسی می باشد دانلود کنید.

لینک دانلود کتابچه

کتابچه فارسی
حجم: 496 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۶

خدمات ابری


افزایش بازدید و کسب رتبه همان جذب مشتری و مخاطب است که شما در فعالیت روزانه شغلی یا دوست یابی خود انجام می دهید اما در اینترنت کلام شما در فضای مجازی بیان شده و در قالب دنیای دیجیتالی کامپیوتر , لذا اگر خواسته ها و تمایلات این مخاطبان را بدانید به سادگی در جذب مخاطب موفق خواهید شد .

اولین کاری که باید انجام داد معرفی وب سایت به موتور های جستجو است . به دلیل بالاترین استفاده کاربران اینترنت از موتور جستجوی گوگل اولین گزینه گوگل است ، سایر موتور های جستجو هم با کمی تفاوت از همین روش استفاده می کنند . ابتدا به آدرس زیر مراجعه کرده و آدرس وب سایت مورد نظر را در محلی که این جستجوگر مشخص کرده وارد می کنیم ، سپس از شما خواسته می شود با آدرس ایمیل گوگل خود وارد شوید ، پس از ورود به شکل خودکار پیامی را دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه عمل ثبت و معرفی انجام شده و پس از 24 ساعت به درخواست شما رسیدگی خواهد شد.

آدرس ثبت و معرفی وب سایت به موتور جستجوی گوگل به زبان فارسی : https://www.google.com/intl/fa/add_url.html

با توجه به اینکه فضای اطلاعات ذخیره شده در موتور های جستجو محدودیت دارند لذا جستجوگر های اینترنت پس از بررسی وب سایت فقط خلاصه ای از وب سایت را ذخیره می کنند ، این اطلاعات دارای چند قسمت مهم است : اول نام سایت ، دوم : تیتر اصلی سایت ، سوم : تیتر نوشته ها ، چهارم : کلمات کلیدی که معمولا در جستجو ها توسط کاربران نوشته می شود ، پنجم : نام و شرح مختصر تصاویر استفاده شده در سایت.

با توجه به نکات فوق تیتر اصلی سایت که معرف نوع فعالیت و محتوا می باشد باید با دقت و توجه به محتوا و اهداف وب سایت در چند کلمه انتخاب شود ، توجه داشته باشید در صورت طولانی بودن کلمات موتور های جستجو به صورت خودکار تعدادی از آنها را حذف خواهد کرد و این ممکن است به ضرر وب سایت تمام شود لذا سعی کنید حداکثر سه یا چهار کلمه بیشتر برای این مورد انتخاب نکنید . تیتر های نوشته ها را هم سعی کنید با کمترین تعداد کلمات استفاده کنید تا موتور های جستجو در این مورد هم خود دست بکار خلاصه سازی نشوند. در مطالب و نوشته ها باید از کلماتی استفاده شود که مرتبط با محتوای سایت باشد و در انتهای نوشته ها و یا بخشی از وب سایت مکانی برای استفاده از کلمات کلیدی است که بیشترین آمار جستجو را دارند و باید این کلمات را هم به بخش کلمات کلیدی اضافه کنید ، برای اینکه متوجه شوید چه کلماتی بیشترین استفاده ، ذخیره و جستجو را داشته کافی است که کلمه مورد نظر را در جستجوگر نوشته و پس از جستجو نتایج را مشاهده کنید که معمولا تعداد یافته ها با درج ارقام قابل مشاهده است پس از جستجوی کلمات متفاوت متوجه می شوید کدام کلمه در ارتباط با نوع محتوای شما مورد توجه کاربران بوده است و با انتخاب کلمات با بالاترین ارقام نتایج مطمئن باشید در هر بار جستجو نام وب سایت شما هم لیست شده و موجب افزایش رتبه سایت در موتور جستجو خواهد شد.

نکته دیگر اینکه برای تصاویر استفاده شده  از نام های مرتبط با آن استفاده کنید و شرح مختصری در جمله ای کوتاه در باره تصویر قید کنید ، این قسمت در بخش جستجوی تصاویر موجب در لیست قرار گرفتن سایت خواهد شد.

یک از نکات مهم که نباید از آن غافل شد سرعت لود شدن یا نمایش وب سایت در مرورگرها و نهایتا قابل مشاهده شدن وب سایت توسط کاربر می باشد . برای دست یابی به سرعت بیشتر چند مورد را در نظر داشته باشید ، اول اینکه سروری که وب سایت در آن ذخیره می شود دارای سرعت مطلوب مورد نیاز شما باشد و معمولا شرکت هایی که خدمات میزبانی را انجام می دهند آنرا قید می کنند البته سرعت بیشتر هزینه بیشتر در پی خواهد داشت و باید متناسب با کار و محتوا این مورد را با انتخاب بهترین گزینه مد نظر قرار دهید. دیگر اینکه سعی کنید صفحات وب سایت دارای کمترین حجم باشد خصوصا تصاویر ، به دلیل اینکه حتی اگر سرور میزبان وب سایت پر سرعت باشد به دلیل اینکه بسیاری از کاربران اینترنت برای کم بودن هزینه از خدمات اینترنت پر سرعت استفاده نمی کنند در نتیجه در صورت حجیم بودن صفحات وب ، خصوصا صفحه اول ، موجب کندی یا نمایش ناقص شده و نهایتا کاربر به دلیل کندی نمایش از ادامه مطالعه وب سایت منصرف شده و این در نتایج رتبه تاثیر گذار می باشد ، چرا که یکی از گزینه های افزایش رتبه محاسباتی است که موتور های جستجو انجام می دهند برای بدست آوردن زمان ماندگاری کاربر در وب سایت ، ماندگاری بیشتر کاربر نشان دهنده مفید بودن مطالب نتایج جستجو می باشد و جستجو گرها این گزینه را خیلی مد نظر دارند و در نتایج بعدی جستجو تاثیر گذار است.

برای تست سرعت وب سایت از آدرس : www.gtmetrix.com یا سایت های مشابه می توانید استفاده کنید.

برای مشاهده نتایج نمودارها و گزینه های مورد توجه آماری جستجو گرها هم به آدرس : www.alexa.com مراجعه کنید که با ارائه نمودارهای مختلف مانند تعداد بازدید ها در روز ، زمان ماندگاری کاربران ، مکان های فیزیکی مراجعه کنند گان و... وضعیت رشد رتبه وب سایت را برای شما نمایش خواهد داد.

ادامه دارد....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۲۷

seo

فضای مجازی و اینترنت بخشی از فضای زندگی امروزی ما شده است . افراد با انگیزه های متفاوت وارد این فضا شده یا از آن استفاده می کنند. بدون شک محیط اینترنت نیز مانند سایر ابعاد زندگی هر فردی دارای دو بعد معنوی یا فرهنگی و مادی یا اقتصادی است.

یکی از خصوصیات فردی انسان تمایل به مورد توجه قرار گرفتن بوده و به دلایل و انگیزه های مختلف همه انسان ها تمایل به محبوبیت و توجه دارند گاه این انگیزه ها مادی یا معنوی و در مواردی هر دو  مد نظر می باشد. در محیط طبیعی مانند شهر , محله یا خانواده مخاطبان ما تقریبا بدون واسطه و به شکل طبیعی قرار دارند . با آنان رو در رو مواجه شده , هم کلام می شویم , گفتگو و ارتباط برقرار کرده و سعی در جلب توجه و ایجاد محبوبیت هستیم. اما در فضای اینترنت وضعیت خیلی متفاوت است , فضای اینترنت گستردگی بسیار دارد , افراد با واسطه گری کامپیوتر , اینترنت , راهنمایی و نظارت سرورها , موتورهای جستجو و..... می توانند مخاطب ما قرار گیرند. از سویی دیگر این محیط قوانین خاص خود را داشته و برقراری ارتباط در این فضا کمی نیاز به آشنایی با دانش روز و تخصص دارد. تلفن های قدیمی و گوشی های هوشمند فعلی شاید بتواند مثالی باشد برای درک بهتر این موضوع , در چند دهه گذشته فقط با شماره گیری فیزیکی می توانستیم با شخص دیگری به وسیله تلفن ارتباط برقرار کنیم , اما امروز با تلفن های همراه و هوشمند دست کم باید کمی اطلاعات عمومی و طرز کار چند نرم افزار را آموخته باشیم تا بتوانیم با افراد دیگر ارتباط تلفنی برقرار کنیم.

سئو یا افزایش بازدید وب سایت و بالا بردن رتبه آن در موتورهای جستجو در حقیقت همان تلاش در کسب محبوبیت و وسعت بخشیدن به ارتباطات است , عمده تفاوت آن هم وجود کامپیوتر , شبکه اینترنت , موتورهای جستجو و یا ابزار سخت افزاری و نرم افزاری دیجیتالی به عنوان واسطه می باشد. اما توجه به نکته ای در این زمینه بسیار مهم است و آن اینکه گردانندگان , طراحان و مدیران این ابزار واسطه , کماکان انسان و افکار اوست که در زمان نشستن  مقابل مانیتور کامپیوتر از دید ما پنهان بوده و اغلب مواقع وجودش را حس نمی کنیم.

این روزها برای کسب برتری در موتورهای جستجو راه و روش های مختلف از سوی افراد و یا گردانندگان این جستجوگرها پیشنهاد میشود و در کنار آن افرادی به صورت حرفه ای وارد این مقوله شده و با ارائه راهکارهای مختلف کسب درآمد می کنند. اما اغلب از ذکر چند نکته اساسی یا غافل هستند و یا آنرا نادیده گرفته و بیان نمی کنند . اولین نکته اینکه گردانندگان و مدیران موتورهای جستجو انسان هایی هستند با اهداف و برنامه ریزی در راستای انگیزه های انسانی , دومین نکته مخاطبین ما که قصد جلب توجه و کسب محبوبیت در بین آنها را داریم همین انسان های اطراف ما هستند با خصوصیات , خواسته , نیازها و تمایلات انسانی , سومین نکته اینکه با توجه به اهداف مد نظر , ما به چه میزان و چه فضا و مکان واقعی نیازمند این توجه هستیم.

با توجه به صرف هزینه های بسیار زیاد راه اندازی , اداره و نگهداری موتورهای جستجو مطمئن باشید اولین هدف موتورهای جستجو کسب منافع مادی و معنوی بوده و از ورود کاربران در جایی به اشکال مختلف کسب سود کرده و بهره می برند لذا در اولین قدم چنانچه بتوانید اهداف این جستجوگرها را کشف کنید به سادگی می توانید در صدر آن قرار بگیرید. به عنوان مثال وب سایت هایی هستند که با وجود سابقه و قدمت طولانی هرگز در این موتورها حتی در صفحات اول قرار نمی گیرند اما برخی از وب سایت ها یک شبه در خطوط اول همین جستجوگرها قرار گرفته و معرفی می شوند. در واقع موتورهای جستجو به نوعی عمل فیلترینگ را انجام می دهند و پس از پالایش نتیجه ای مطابق فرمول های خاص خود به کاربر جستجوگر برای ادامه راه ارائه می دهند , که چند و چون این قضیه به تنهایی نیازمند بررسی و توضیح مفصل است و در این نوشته و با چند کلمه نمی توان بازگو کرد اما اگر شما , این دید که در پشت پرده جستجوگرها امیال و اهداف انسانی وجود دارد را مد نظر قرار دهید با کمی مطالعه راه و روش هر موتور جستجوگر و یافتن رتبه بالا در آنرا به سادگی کشف خواهید کرد.

یکی از روش های کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو  پرداخت هزینه برای هر بازدید کننده می باشد چرا که یکی از مولفه های رشد رتبه در موتورهای جستجو میزان بالای بازدید اعلام شده , البته توجه داشته باشید به دلیل قابل برنامه ریزی و برنامه نویسی بودن هر چیزی در دنیای کامپیوتر این عمل به راحتی توسط نرم افزارهای فراوانی به صورت خودکار و رباتیک امکان پذیر بوده و این نرم افزارها به صورت رایگان و یا پولی به راحتی قابل دسترسی می باشند و نتایج قابل توجهی هم در کوتاه مدت به نمایش می گذارند . اما توجه داشته باشید که عمل جستجو , مراجعه به وب سایت , و کلیک برروی صفحات آن توسط ماشین انجام می شود , یعنی در واقع هیچ موجود انسانی صفحات وب سایت شما را مشاهده و مطالعه نمی کند اما موجب رشد رتبه در جستجوگرها می شوند . یعنی اگر انگیزه شما جلب مخاطب باشد , آگاه باشید مخاطبین کسب شده فقط ماشین های نرم افزاری بوده و عملا در ابعاد مادی و معنوی نتیجه این رشد رتبه در موتور های جستجو برای شما صفر است و هیچ نتیجه مطلوبی عاید شما نخواهد شد . در خطوط زیر نام چند مورد از این نرم افزارها که به صورت رایگان قابل دریافت هستند نام برده می شود که می توانید آزمایشی از آنها استفاده کنید ولی مطمئن باشید هیچ نتیجه مثبتی عاید شما نشده و بسیاری از شرکت های فعال در زمینه افزایش سئو و بازدید با دریافت هزینه از همین نرم افزارها استفاده کرده و نتایج موقت و زود گذر را عاید شما می کنند. در مواردی هم که بازدید کننده واقعی باشد چون به انگیزه کسب درآمد در ازای هر کلیک و بازدید اینکار را انجام می دهند در نهایت کماکان وب سایت شما فقط کلیک خورده و بازدید کننده هدف دار نداشته است.

Super-AlexaBooster V1.10

IC Auto Surf

مکان دو مورد نامبرده بالا را می توانید به راحتی توسط جستجوگر گوگل یافته , دانلود و آزمایش کنید.

کسب ترافیک , مراجعه و جلب توجه مخاطبان الزاما از طریق موتورهای جستجو نیست و حتی گاها تبعیت از این روش ممکن است نتایج معکوس ببار آورد. شاید این خواسته مدیران جستجوگرها باشد که افراد برای یافتن هر چیزی تنها راه را استفاده از موتورهای جستجو بدانند!

جلب توجه حتی در دنیای مجازی نیازمند روش های منطقی و منطبق بر واقعیت است .

ادامه دارد..... 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۳

internet

انسان دارای روحیه رقابت ، مقابله و تعامل با محیط پیرامونش است و این یکی از خصوصیات مهم زندگی هر فرد و جوامع انسانی بوده و هست . زمانی به وقت خواب شبانگاهی برای بچه ها لالایی می خوانند و قصه می گفتند در حالی که امروزه فقط در اجتماعات بسیار کوچک و دور افتاده شاید از این روش استفاده شود ، جوامع کوچک بود و رفع نیازمندی ها در این اجتماعات محدود و صرف انرژی و زمان زیاد مهم تلقی نمی شد ، اما با گذشت زمان و رشد کمی و کیفی جمعیت ،  انسان علاوه بر تغییر سبک زندگی ، نیازهایش هم دچار تحولات اساسی گردید. انسان برای ادامه حیات علاوه بر رقابت های فردی ناچار به رقابت های جمعی و گاه مقابله گروهی به صورت جنگ هم شده است. او هر چه رو به جلو می رفت برای انجام کارها به هزاران دلیل مجبور به سعی در کسب سرعت بیشتر و زمان کوتاه تر می شد . برای رسیدن به این مقصود انواع و اقسام ماشین آلات را طراحی و ابداع کرد و به خدمت گرفت . با اختراعات متفاوت به موازات آن گستره دیدگاهش نسبت به محیط پیرامون وسعت یافته و گسترده تر می شد . با افزایش علم و دانش در باره جهان پیرامونش به مرور متوجه محدویت منابع تامین انرژی برای انجام و به ثمر رساندن خواسته ها و آرزوهایش در کره خاکی شد. لذا در مرحله ای دیگر از این رشد علاوه بر سعی در کسب سرعت بیشتر در همان راستا تلاش در صرف کمترین انرژی را برای رسیدن به اهداف مد نظر قرار داد و به کلامی دیگر در مکان فعلی زندگیش به دلیل محدودیت منابع انرژی راهی غیر از انتخاب این رویه و سبک زندگی و کار نداشته و ندارد.

ابزار آلات مکانیکی ساده هر روز پیچیده تر و سریع تر شدند با پیشرفت دانش علوم  مختلف هر یک به نوعی زندگی او را تحت تاثیر قرار دادند. کشف الکتریسیته و تولید برق ، تبدیل انواع انرژی ها به هم و.... ، ورود دانش الکترونیک به زندگی علاوه بر ابداع ابزار جدید مانند تلفن ، فرستنده و گیرنده ها ، رادیو ، تلویزیون و..... بسیاری از ابداعات بشر را نیز تحت تاثیر قرار داد ، مانند انواع ماشین های خودکار ، اتومبیل ، هواپیما ، سفینه های فضایی و..... این رشته جدید با جایگزینی ترانزیستور به جای لامپ های خلاء الکترونی موجب کوچکی حجم ، مصرف بسیار کمتر انرژی و سرعت بیشتر در خیلی از کارها شد ، سپس با طراحی مجموعه همین ترانزیستورها مدارهای مجتمع را ساخت و در زمان حال با ساخت مدارهای مجتمع  حاوی میلیون ها ترانزیستور و استفاده از همین ترازیستورها  به عنوان سویچ های روش و خاموش با سرعت بسیار بالا توانسته پردازنده های متنوع با کاربردهای متفاوت را ابداع و تولید کند.

همه این تلاش ها در یک سمت جهت دارند ، سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر ، گزینه ای که در روزگار فعلی و آینده بسیار مورد نیاز هست و خواهد بود. کامپیوتر به عنوان جدیدترین ساخته دست بشر با کمترین مصرف انرژی و بالاترین سرعت بسیاری از نیازهای زندگی ما را برآورده و برطرف می کند. مشخص ترین این موارد انجام امور مالی و بانکی ، آموزش و انجام آزمایشات در فضای شبیه سازی شده و منطبق بر واقعیات ، کنترل کارخانه های بسیار بزرگ تولیدی ، اداره و کنترل راکتورهای هسته ای تولید برق ، ذخیره حجم عظیمی از اطلاعات در فضایی بسیار کوچک با عمر و دوام زیاد ، استفاده از پردازنده های کامپیوتر به عنوان مغز و کنترل کننده ربات ها ، برقراری انواع ارتباطات با کمترین انرژی و کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت ، و......

به توجه به مطلب بسیار مختصری که در خطوط بالا نوشته شده در زمان فعلی و آینده وجود کامپیوتر در زندگی فرد و جوامع مختلف انسانی یک ضرورت است که نه می شود و نه می توان آن را نادیده گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۲۸

از زمان طراحی و ابداع شبکه های کامپیوتری در سال 1960 که جنبه دفاعی و نظامی برای آمریکا داشت تا سال 1990 که شکل گیری آن به صورت شبکه های جهانی به نام اینترنت شهرت پیدا کرده زمان زیادی نمی گذرد. با نگاهی به وضعیت کنونی اینترنت و گستردگی آن و تاثیر بسیار فراوان آن در زندگی انسان به شکل فردی و اجتماعی مانند هر پدیده نوظهور دیگر باید به نوعی رشد ، اهداف و نتایج حاصل از این پدیده را مورد توجه قرار داده تا به بهترین وجه ممکن در کنار استفاده از آن کمترین لطمه را داشته باشیم.

کامپیوتر برخلاف سایر ابداعات بشر دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری بوده که هر یک مکمل بخش دیگر است با وجود تفاوت ماهیت این دو بخش هیچ یک به تنهایی کاربرد نداشته و عملکرد آنها فقط در کنار هم وجودش را ممکن می سازد. قسمت سخت افزاری کامپیوتر که ماهیت الکترونیکی دارد و با تبدیل لامپ های الکترونی به ترانزیستور در زمان اندکی موجب رشد و تحول بسیار عظیمی در این ابزار نوین شد. پردازنده  که مهمترین قطعه در این دستگاه می باشد در دوران فعلی توسط شرکت های با قدرت مالی زیاد مانند اینتل ـ Intel ـ ای ام دی ـ AMD ـ آی بی ام ـ IBM ـ و چند شرکت دیگر کنترل و اداره می شود. قسمت نرم افزاری هم که مهمترین گزینه های آن سیستم عامل و مروگرها می باشند توسط شرکت هایی با توان و نفوذ مالی فراوان مانند میکروسافت ـ Microsofte ـ ، گوگل ـ Google ـ ، اپل ـ Apple ـ  و شرکت های مشهور دیگر ارائه می شود. با توجه به نفوذ و کاربرد کامپیوتر و شبکه های آن در گستره عظیمی از زندگی امروز انسان ، بدون شک هر شرکتی که در راس این دو بخش ، یعنی سخت افزار و نرم افزار قرار گیرد بیشترین قدرت مدیریت ، کنترل و نفوذ را در زندگی انسان ها خواهد داشت . حال با نشر آمارها ، مصاحبه و اعلامیه های این شرکت ها و یا اطلاعات گوناگون منتشر و در دسترس میل به همسویی ، اتحاد ، همراهی و همگرایی این شرکت ها برای کنترل و اعمال نظرات خود و اهداف مشترک ، جوامع انسانی را فعالانه دستخوش تغییر کرده و مسیردهی می کنند.

نمودارهای زیر میزان نفوذ این شرکت ها در دنیا و جذب کاربران کامپیوتر و اینترنت را نمایش می دهد.

desktop operating systems

نمودار نفوذ نسخه سیستم عامل های مختلف در بین کاربران کامپیوتر

Desktop Operating System

میزان نفوذ و محبوبیت شرکت های تولید کننده سیستم عامل کامپیوتر

مشاهده نمودارها بیانگر در راس بودن شرکت میکروسافت در بخش سیستم عامل مورد استفاده در سطح جهان است.

در ادامه نمودارهای مربوط به مرورگرها و موتورهای جستجو را می بینیم

Desktop Top Browser

میزان نفوذ و محبوبیت مروگرها در جهان

Mobile-Tablet Search Engine

میزان محبوبیت و نفوذ موتورهای جستجوی موبایل در بین کاربران جهان

Desktop Search Engine

میزان محبوبیت و نفوذ موتورهای جستجو در کامپیوترهای شخصی جهان

اخیرا میکروسافت با تولید ویندوز 10 برای حفظ موقعیت خود و جذب بیشتر کاربران اعلام کرده که ارتقاع از ویندوز 7 به 10 حتی اگر ویندوز 7 ریجیستر شده نباشد رایگان است . البته با توجه به خبری که جندی پیش یکی از مدیران این شرکت در کسب سود چندین میلیارد دلاری این شرکت در ارائه خدمات ابری اعلام کرد تغییر رویکرد این شرکت برای کسب درآمد و بدست گرفتن کنترل خدمات پردازش ابری که در آینده ای نه چندان دور توسعه و استفاده گسترده ای در سطح جهان خواهد یافت ، رایگان بودن و یا ارزان بودن ویندوز 10 چندان بی دلیل نیست . کاربران را برای آینده به هر شکل باید حفظ کرد حتی با دادن خدمات رایگان و یا ارزان امروز.

با مشاهده نتایج آمار میزان نفوذ و محبوبیت مرورگرها و موتورهای جستجو در سطح جهان مشخص است که شرکت گوگل در راس این بخش قرار دارد.

تاکنون نیز بارها مدیران بخش های مختلف این شرکت ها اعلام کرده اند در آینده یکی دیگر از تغییرات ، عدم پشتیبانی پردازنده ها از سیستم عامل های گذشته خواهد بود ، یعنی ویندوز 7 و یا ایکس پی و مرورگرهای قدیمی برروی سخت افزارهای چند سال آینده قابل اجرا نیستند . از سویی دیگر مدام صحبت از ضعف امنیتی سیستم عامل ها و مرورگرها در مقابل هکرها ، ویروس ها و انواع و اقسام خطرات سرقت یا تخریب اطلاعات مهم شخصی و غیره که چاره اش ارتقاع به نسخه های جدید و بروز است .

خلاصه و مختصر اینکه ظاهرا این شرکت ها با همسویی و دست یافتن به این میزان رشد و نفوذ می توانند برای جمعیت چند میلیاردی کاربران کامپیوتر و استفاده کنندگان اینترنت ، فضای پردازش و خدمات ابری که در آینده نزدیک بسیار گسترش خواهد یافت نقش کلیدی داشته باشند.

منبع نمودارها : https://netmarketshare.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۱

desktop computer

نظر به اینکه انجام رندر ـ Render ـ در نرم افزار نیاز به پردازش و محاسبه زیاد دارد در نتیجه اولین گزینه مهم در انتخاب سخت افزار مورد نیاز رندر ، پردازنده ـ CPU ـ می باشد. امروزه پردازنده ها با هسته های متعدد تولید می شوند لذا هر چه تعداد هسته بیشتر باشد رندر سریعتر انجام می گیرد . به طور تجربی هر گاه تعداد هسته ها دوبرابر شود سرعت رندر نصف شده و به تبع آن سرعت فرکانس هسته پردازنده نیز مهم خواهد بود.

در پردازنده های فعلی علاوه بر هسته فیزیکی هسته های مجازی نیز ایفای نقش می کنند که به این تکنولوژی ـ Hyper-Threading یا به اختصار HT می گویند . با این تکنولوژی در حقیقت هر هسته واقعی نقش دو هسته را به صورت مجازی بازی میکند یعنی یک پردازنده چهار هسته ای اینتل در سیستم عامل و نرم افزارها به صورت هشت هسته ای عمل می کند . این تکنولوژی سرعت پردازش را حدود پانزده درصد افزایش می دهد. در نتیجه چنانچه نیاز به پردازش سریع داشته باشیم ، تعداد پردازنده و هسته ها و سرعت فرکانس گزینه ای مهم و دارای اولویت است. تصویر زیر رتبه بندی چند مدل پردازنده را در سرعت اجرای پردازش نرم افزارهایی مانند 3DMax که نیازمند پردازش سریع و پرحجم بوده را نمایش می دهد.

پردازنده های رندر گرافیک

در صورت تمایل به مطالعه متن کامل می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید

لینک آدرس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۷

desktop computer

یک کامپیوتر خوب الزاما آخرین و جدیدترین مدل نیست ، شما وقتی قصد خرید لباس دارید تنها گزینه ، جنس مرغوب نیست ، اندازه آن مهمترین گزینه است چرا که اگر لباس انتخابی با سایز شما تطبیق نداشته باشد حتی اگر بهترین جنس و جدیدترین مدل هم باشد بدون شک به تن بی قواره خواهد بود. بسیاری از ابزارهای مورد نیاز ما نیز همین شرایط را دارند. به عنوان مثال یک کامیون قدرت حمل بار فراوان دارد اما برای سفر های درون و برون شهری مسلما گزینه ای نامناسب و آزار دهنده می باشد.

خرید و انتخاب کامپیوتر هم از این قائده مستثنی نیست . کاربران بسیاری با یک دستگاه کامپیوتر قدیمی برنامه نویسی کرده و نرم افزارهایی طراحی می کنند که از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند هستند .

برای خرید یک کامپیوتر همیشه نیازهای مد نظر خود را یادداشت کرده و در انتها بودجه موجود را محاسبه کنید ، سپس با مراجعه به فروشندگان مطلع اقدام به خرید نمایید . مطمئن باشید با این روش بهترین کامپیوتر را خواهید خرید و با استفاده از آن لذت برده و نهایت رضایت را کسب خواهید کرد.

توضیح چند نکته دیگر در این رابطه لازم و ضروری است ، اول اینکه اگر متناسب با کار نیازمند قابل حمل بودن کامپیوتر نیستید از خرید لپ تاپ صرف نظر کنید به دلیل اینکه لپ تاپ به گونه ای طراحی شده که امکان ارتقاع آن بسیار محدود بوده و بیشتر خصوصیت مصرفی و دوره ای دارد و به نوعی در مدت کوتاهی امکان تطبیق با نرم افزارهای روز را از دست خواهد داد . چنانچه به ناچار مجبور به خرید لپ تاپ بودید سعی کنید کمترین هزینه را صرف خرید آن کنید زیرا با توجه به تغییرات سریع نرم افزاری و در راستای آن نیازهای سخت افزاری تغییر پیدا خواهد کرد و چون تغییر در قطعات لپ تاپ دارای محدودیت می باشد لذا در طی یکی دو سال عملا کارایی خود را از دست خواهد داد. به عنوان نمونه می توان از ویندوز 10 نام برد که با ارائه آن به بازار بسیاری از لپ تاپ ها قادر به اجرای آن نیستند و کاربر مجبور به استفاده از سیستم عامل قدیمی بوده و در نتیجه از اجرا و استفاده بسیاری از نرم افزارهای جدید محروم خواهد ماند.

توضیح دوم اینکه در صورتی که قصد خرید یک دستگاه کامپیوتر دسک تاپ یا همان رومیزی را داشتید چند نکته را مد نظر داشته باشید ، همیشه سعی کنید جدیدترین مادر برد را انتخاب کنید که در سال های بعد امکان تغییرات سخت افزاری بیشتری را در اختیار داشته باشید. مدل پردازنده ،  مقدار رم و میزان فضای ذخیره سازی هارد دیسک را هم می توانید برای صرفه جویی حداقل های روز را انتخاب کنید تا چنانچه در آینده نیاز به توان بیشتری برای پردازش داشتید به راحتی بتوانید با تعویض این قطعات کامپیوتر را ارتقاء داده و به اصطلاح ، بروز کنید. در انتخاب لوازم جانبی مانند مانیتور ، کیبرد ، ماوس ، بلندگو و... نیز همین روش را انتخاب کنید . اما در انتخاب پاور یا همان منبع تغذیه سعی کنید نوع خوب و مرغوب را با صرف هزینه بیشتر انتخاب کنید به دلیل اینکه کمترین نوسان و دقت در میزان ولتاژ و جریان برق علاوه بر اینکه عمر قطعات را کاهش داده ، موجب صدمه به آن نیز خواهد شد و در اجرای برنامه ها ، خصوصا نرم افزارهایی که نیاز به پردازش زیاد دارند می تواند عامل هنگ یا قفل کردن و یا خاموش شدن در حین کار کامپیوتر شده و این حالت علاوه بر صدمات سخت افزاری و نرم افزاری موجب دشواری کار و عصبی شدن کاربر کامپیوتر می شود.

در نهایت چنانچه از نظر صرف هزینه مشکلی ندارید مانند بسیاری از کالا ها در این مورد نیز بر حسب سلیقه و نیاز بهترین و جدیدترین کامپیوتر را انتخاب کنید.

در مورد انتخاب قطعات و کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به وب سایت های بیشماری که در مورد قطعات توضیح داده اند مراجعه کرده و با مطالعه ، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید . در صورت تمایل می توانید با شرح نیازهای کاربردی خود و ارسال آن در این وب سایت از راهنمایی دوستان و همکاران در  زمینه انتخاب مدل کامپیوتر و قطعات آن  استفاده کنید.

با آرزوی سلامتی و خریدی خوب برای شما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۰۲

خدمات ابری

اغلب افراد با شنیدن کلمه ویندوز بلافاصله نام شرکت میکروسافت در ذهن شان تداعی می شود و سود سرشاری که این شرکت از گسترش این سیستم عامل در سراسر جهان بدست آورده را بیان می کنند ، اما این سیستم عامل تا چه میزان برای میکروسافت سود دهی داشته است ؟ در سال های نخست رشد ، این شرکت بزرگ بدون شک با فروش سیستم عامل ویندوز سود سرشاری را نصیب خود نموده است ، اما با توجه به آمارهای اعلام شده از طرف این شرکت و موسسات دیگر آهنگ رشد این سیستم عامل به سرعت قبل نیست ، خصوصا که ویندوز فون هم با استقبال چندانی در سطح جهانی روبرو نشده است.

اخیرا ساتیا نادلا مدیر ارشد میکروسافت در گزارشی صحبت از رشد 5 درصدی خدمات ابری این شرکت در سه ماهه اخیر نموده بنا بر اظهارات وی طی سه ماه گذشته در آمد میکروسافت از خدمات ابری به 6/3 میلیارد دلار رسیده که نشان از سود سرشار این شرکت در ارائه خدمات ابری بر روی سرو های قدرتمند میکروسافت دارد. با توجه به این اظهارات مشخص است که میکروسافت با تمرکز بر خدمات ابری و هدف قرار دادن آن به عنوان یک خط مشی جدید قصد دارد کماکان با ارائه  خدمات دیجیتال در فضای مجازی کماکان در راس کسب کنندگان سود در این فضا ماندگاری خود را حفظ کند. ارائه خدمات نرم افزاری مانند آفیس 360 که برروی این سرور ها ارائه شده و کاربران در هر مکانی توانایی دسترسی به این خدمات را به شکلی گسترده در اختیار دارند ، فقط یکی از خدمات این شرکت در فضای مجازی به شکل ابری  می باشد.

منبع : دیجیتال افزار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۲۸

antivirus


سال ها پیش رادیو برنامه ای در مورد تازه های تحقیقات علمی داشت و در یکی از برنامه ها صحبت از تخصصی شدن زندگی در سال 2000 و اینکه در این سال چنانچه افراد اطلاعات تخصصی نداشته باشند گذران امور زندگی برایشان بسیار دشوار خواهد بود. امروز ما شاهد تحقق یافتن این خبر هستیم ، تکنولوژی های نوین با هر دیدی که تفسیر شوند ، منفی یا مثبت ، در یک مورد اتفاق نظر وجود دارد و آن اینکه امروز همه با این تغییرات روبرو شده و انجام امور روزمره بدون تعامل با این تغییرات تقریبا غیر ممکن است . یکی از مهمترین این تغییرات ورود کامپیوتر و شبکه های اینترنتی به همه فضای زندگی شخصی و اجتماعی ما شده است .

این ابزار نوین مانند هر ابزار دیگری نیاز به یادگیری و آموزش های خاص دارد ، اما به دلایل مختلف مانند حجم زیاد مطالب آموزش ، صرف زمان زیاد یادگیری ، و.... برای افرادی که در سنین خاصی هستند و تقریبا دوره  آموزش های عمومی را سپری کرده اند این کار مشکل و در برخی موارد غیر ممکن است . اما اطلاعات کلی و مختصر را باید دانست و یاد گرفت ، در غیر این صورت هر فردی علاوه بر متحمل شدن خسارات مختلف در این فضای مجازی ، به دلیل اشتراک منابع گسترده در این محیط می تواند عامل خسارت به دیگران نیز باشد. دو چیز در این محیط لازم و ضروری است : اول نصب یک آنتی ویروس معتبر و قوی برروی هر سیستم کامپیوتر دوم وجود فایر وال برای مقابله با دسترسی های غیر مجاز به سیستم های شخصی . با توجه به امکانات فعلی اغلب کاربران تمایل به استفاده از نرم افزارهای رایگان در این زمینه دارند به همین دلیل دو نرم افزار رایگان با آدرس های دانلود و نصب معرفی می شود. شاید بهتر بود نصب اینگونه نرم افزارها مانند استفاده از کمربند ایمنی اتومبیل قانونی و اجباری شود.

آنتی ویروس Avast که با مراجعه به لینک زیر می توانید آنرا رایگان دانلود و نصب کنید

https://www.avast.com/index

فایر وال peerblock که با وجود حجم کم اما کارایی خوبی دارد ، این نرم افزار با مسدود کردن آی پی هکر یا وب سایت های مخرب دسترسی غیر مجاز به سیستم کاربر را غیر ممکن می کند و آپدیت آن هم رایگان است .

سایت سازنده : http://www.peerblock.com

لینک دانلود

https://www.iblocklist.com/files/PeerBlock-Setup_v1.2_r693.exe

جهت راهنمای استفاده از نرم افزار فوق می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید

راهنمای peerblock

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۴۷