نشـر دیجیتـال

نشـر دیجیتـال

درآمد میلیاردی میکروسافت از خدمات ابری

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ب.ظ

خدمات ابری

اغلب افراد با شنیدن کلمه ویندوز بلافاصله نام شرکت میکروسافت در ذهن شان تداعی می شود و سود سرشاری که این شرکت از گسترش این سیستم عامل در سراسر جهان بدست آورده را بیان می کنند ، اما این سیستم عامل تا چه میزان برای میکروسافت سود دهی داشته است ؟ در سال های نخست رشد ، این شرکت بزرگ بدون شک با فروش سیستم عامل ویندوز سود سرشاری را نصیب خود نموده است ، اما با توجه به آمارهای اعلام شده از طرف این شرکت و موسسات دیگر آهنگ رشد این سیستم عامل به سرعت قبل نیست ، خصوصا که ویندوز فون هم با استقبال چندانی در سطح جهانی روبرو نشده است.

اخیرا ساتیا نادلا مدیر ارشد میکروسافت در گزارشی صحبت از رشد 5 درصدی خدمات ابری این شرکت در سه ماهه اخیر نموده بنا بر اظهارات وی طی سه ماه گذشته در آمد میکروسافت از خدمات ابری به 6/3 میلیارد دلار رسیده که نشان از سود سرشار این شرکت در ارائه خدمات ابری بر روی سرو های قدرتمند میکروسافت دارد. با توجه به این اظهارات مشخص است که میکروسافت با تمرکز بر خدمات ابری و هدف قرار دادن آن به عنوان یک خط مشی جدید قصد دارد کماکان با ارائه  خدمات دیجیتال در فضای مجازی کماکان در راس کسب کنندگان سود در این فضا ماندگاری خود را حفظ کند. ارائه خدمات نرم افزاری مانند آفیس 360 که برروی این سرور ها ارائه شده و کاربران در هر مکانی توانایی دسترسی به این خدمات را به شکلی گسترده در اختیار دارند ، فقط یکی از خدمات این شرکت در فضای مجازی به شکل ابری  می باشد.

منبع : دیجیتال افزار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی