نشـر دیجیتـال

نشـر دیجیتـال

افزایش بازدید وب سایت ـ بخش سوم

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ق.ظ

link

همیشه در هر کاری باید هدف را مشخص و سپس راه های اصولی منطبق بر واقعیات برای رسیدن به آن را بررسی و اجرا کرد. وب سایت هم از این فرمول تابعیت می کند ، هر وب سایت الزاما نیاز به تعداد بیشمار بازدید کننده ندارد ، بسیاری مشاغل فقط برای ارتباط با مشتریان یا کارکنان خود در ساعات تعطیل نیازمند برقراری ارتباط با آنها بوده و چون تمامی مشتریان از این موضوع آگاه هستند لذا هر لحظه که بخواهند با مراجعه به آدرس وب سایت  مورد نظر کار خود را به سادگی انجام خواهند داد . مانند ثبت سفارش و یا آگاهی از اطلاعیه ها و بخشنامه ها و امثال آن ، اینگونه وب سایت ها به موتور جستجو یا تبلیغات اینترنتی نیازی ندارند چه بسا حتی ممکن است با رشد مراجعه کنندگان موجب افزایش ترافیک بی مورد شده به گونه ای که حتی باعث عدم دسترسی و یا کاهش سرعت سایت شوند در نتیجه  می تواند موجب ضرر و زیان شود.

یک مسئله که اغلب فراموش کرده و یا متوجه نیستند ، محدوده رشد و نفوذ اینترنت در زمان حاضر است. بطور کلی در جهان ، اینترنت هنوز رتبه اول یا مهمترین گزینه برای انجام بسیاری از امور نیست . رادیو و تلویزیون هنوز قوی ترین ، با نفوذ ترین و گسترده ترین ابزار ارتباط جمعی محسوب می شود. با در نظر گرفتن این نکته بر حسب اهداف وب سایت و در صورت داشتن صرفه اقتصادی برای رشد و تبلیغ وب سایت بهترین گزینه استفاده از تبلیغات این رسانه ها می باشد. در این نوشته مطرح کردن دلایل این موضوع مد نظر نمی باشد ، اگر کمی توجه داشته باشید این رسانه ها طیف وسیعی از مخاطبان را در سنین مختلف ، ساعات متفاوت ، و گستره ای بسیار وسیع در اختیار دارند. پس چنانچه مثلا هدف شما اداره یک فروشگاه بزرگ زنجیره ای باشد ، برای حفظ و جذب مشتریان در روزهای تعطیل و ساعات غیر متعارف بهترین گزینه اجرا و راه اندازی فروشگاه اینترنتی است ، اما برای معرفی همین فروشگاه اینترنتی موثرترین روش ، تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون ،‌ و ترغیب مشتریان با این رسانه ها برای مراجعه به وب سایت خواهد بود.

مورد دیگری که موجب رشد رتبه و قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو می شود لینک است ، البته هر لینکی نتیجه مثبت ببار نخواهد آورد. این مسئله درست مانند ارتباطات روزمره زندگی  فردی است ، به عنوان مثال روشن و واضح می توانید از قضاوت شخصی خود استفاده کنید ، اغلب افراد در طول زندگی در اجتماعات با افراد متفاوت در ارتباط کوتاه یا دراز مدت هستند و دیگران بر مبنای همین ارتباطات به او اعتبار می دهند ،‌موتورهای جستجو هم دقیقا همین گونه عمل می کنند. لینک نمایانگر ارتباط وب سایت و به تبع آن میزان اعتبار برای توجه می باشد. اینکه جهت لینک از چه سمت هست نیز بسیار مهم می باشد ، یعنی وب سایت دارای یک لینک یک طرفه است یا دو طرفه و دیگر اینکه همین لینک به کدام وب سایت است ، آیا وب سایت مذکور از وجهه و اعتبار بالایی برخوردار است یا خیر، معمولا اغلب وب سایت ها مطالب متنوعی را با درج منبع در صفحات خود منتشر می کنند همیشه این نکته را بیاد داشته باشید ذکر منبع بسیار مهم و تاثیر گذار است و دیگر اینکه منبع تا چه حد دارای اعتبار می باشد. هر دو این مورد در غربال گری موتورهای جستجو مورد توجه بوده و هست.

لذا داشتن تعداد لینک مناسب با وب سایت های معتبر گزینه ای مهم و موثر در رشد رتبه در موتورهای جستجو داشته که باید به دقت آنرا بررسی و اجرایی کرد. البته علاوه بر لینک های خارج از سایت لینک های داخل صفحات نیز بی تاثیر نمی باشد. معمولا صفحات داخل وب سایت به هم مرتبط هستند و این ارتباط باید به شکلی منطقی برقرار شده باشد تا بتواند کاربر را به مسیرهای درست راهنمایی کرده تا بازدید کننده به راحتی بتواند در فضای سایت به سهولت جابجا شود. درست مانند تابلوهای راهنمایی که در خیابان ها و یا ادارات بزرگ قرار داده شده تا مراجعه کنندگان در کمترین زمان و با سرعت مسیر خود را در یافتن مقصد بیابند. لذا گذاشتن لینک های داخلی باید به مطالب متناسب با لینک ارجاع داده شوند. مانند فهرست کلی وب سایت که نشان دهنده بخش های مختلف مانند معرفی ، آدرس ، شماره تلفن ، موضوعات همسان که معمولا در همه وب سایت ها ضروری بوده و نظم آنها موجب سرعت دسترسی به منابع مختلف مورد نظر بازدید کننده می شود.

در این زمینه وب سایت هایی با تبلیغات گسترده از این موضوع کسب درآمد کرده و صاحبان وب سایت را تشویق به تبادل لینک و یا دریافت لینک در ازای مبالغی می کنند ، همیشه قبل از عمل کردن به این تبلیغات در ابتدا رنبه سایت مورد نظر را بررسی و سپس موضوع و محتوای تبادل کننده لینک را با محتوای وب سایت خود مقایسه کنید چنانچه محتوا ها با هم همسو و هم خوان نبودند از تبادل لینک خودداری نمایید چرا که ممکن است در کوتاه مدت موجب رشد رتبه شوند ولی پس از مدتی اثر معکوس از خود نشان خواهد داد ، به این دلیل که مثلا شما در زمینه مطالب فرهنگی فعالیت می کنید و سایت دیگر در زمینه تعمیرات خودرو ، زمانی که موتورهای جستجو در پاسخ کاربران فهرست نتایج را به کاربر نمایش می دهند پس از آن منتظر کلیک کردن کاربر برروی یکی از آدرس های فهرست شده می شوند و نتیجه همین کلیک کردن در افزایش رتبه در جستجوهای بعدی و آینده بسیار موثر می باشد ، لذا قرض کنید کاربری آدرس تعمیرگاه ها را جستجو می کند و آدرس شما که فعالیت فرهنگی دارید در کنار آدرس تعمیرگاه ها نمایش داده می شود و چون کاربر به دنبال چیز دیگری بوده مسلما برروی آدرس وب سایت شما کلیک نکرده و درنتیجه پس از مدتی موتورهای جستجو به مرور ذخیره اطلاعات وب سایت شما را به حداقل رسانده و کمتر نمایش می دهند که این به نوبه خود موجب افت رتبه در دراز مدت می شود.

ادامه دارد......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی