نشـر دیجیتـال

نشـر دیجیتـال

افزایش بازدید وب سایت ـ بخش چهارم

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ب.ظ

Desktop Search Engine

موتور های جستجو به دلیل حجیم شدن اطلاعات و ارائه سرعت به ناچار سرورهای متعدد را در مکان های متفاوت راه اندازی می کنند و این کار به دلایلی مانند صرفه جویی هزینه ها ، سرعت دسترسی بالاتر برای کاربران و..... صورت گرفته است. یعنی زمانی که یک کاربر ساکن در چین موضوعی را جستجو می کند در قدم اول او به نزدیکترین سرور به منطقه زندگی اش ارجاع داده می شود و چنانچه موضوع جستجو در آن سرور نباشد به سرور دیگری راهنمایی شده سپس نتایج به کاربر نمایش داده می شود. البته انجام این اعمال از نظر کاربر پنهان بوده و او فقط نتایج را مشاهده میکند. هر چند این موضوع موجب سرعت عمل بالا و صرف هزینه کمتر برای موتور جستجو خواهد شد اما از سوی دیگر نتایج رتبه بندی و نمایش وب سایت شما در کشورها و مناطق متفاوت دارای اختلاف در رتبه بندی می شود.

یک نکته را همیشه در نظر داشته باشید ، در پشت هر چیزی در فضای مجازی و اینترنت بدون شک سلیقه ، اهداف و انگیزه های انسانی نهفته است ،‌ حتی اگر این موجود به صورت خودکار یا رباتیک کار کند ، مانند موتور های جستجو ، پس با درک این مطلب به راحتی با در نظر گرفتن امیال انسانی می توان با موتور های جستجو تعامل داشت و راه های جلب توجه و رشد رتبه را در آنها یافت.

آنچه که ما بر روی صفحه نمایش کامپیوتر از فضای اینترنت و مجازی می بینیم هر چند که دارای پیچیدگی های فنی و تخصصی با دانش بالا باشد ، اما طراحان آن درست مانند همین افراد محیط ما هستند که هر روز با صدها نفر از آنان به اشکال گوناگون ارتباط داریم . اگر با این دید فضای اینترنت و مجازی را نگاه کنید به سادگی با کشف انگیزه ها و روال موتور های جستجو می توان بالاترین رتبه را کسب کرد.

در فضای اینترنت مانند همه مکان هایی که انسان حضور دارد ، اکثر افراد مصرف کننده هستند و تولید کننده در اقلیت قرار دارد. این خصوصیت مثل همیشه نمایان گر نکته ای مهم است و آن اینکه تولید کننده هر چند به دنبال خواسته ها و نیازهای مصرف کننده می گردد ولی همین صفت اگر دقیق بررسی و مورد توجه قرار گیرد عامل ترین و آمر ترین مولفه در کسب موفقیت و رشد می باشد.

به نسبت کمیت و کیفیت تولید در این فضا می توانیم جایی برای خود باز کنیم و رتبه این مکان وابستگی تمام دارد به میزان کمیت و کیفیت ما در مقایسه با تولید کنند گان بزرگ تر و قوی تر ، یعنی رشد رتبه ،  میزان تبعیت وب سایت از قوانین حاکم بر این فضا مشخص می شود. به بیانی دیگر رشد وب سایت شما در موتور های جستجو به میزان تبعیت از فرامین و قوانین این موتور ها وابسته بوده و در پس این موتور های جستجو امیال و خواسته های انسانی نهفته است و با درک این امیال و اهداف و در راستای آن قرار گرفتن ، کسب رتبه بالا را برای وب سایت شما در پی خواهد داشت . مورد مثال این گفته رشد وب سایت هایی مانند فیس بوک در تعامل با گوگل می تواند نشان دهنده موارد بی شماری از تبعیت و همسویی یک وب سایت با یک موتور جستجو مانند گوگل در کسب رتبه باشد. اگر اهداف مشخص ،‌برنامه ریزی شده و بلند مدت ندارید بهتر است به طور کلی به دنبال کسب رتبه بالا در موتور های جستجو نباشید ، در غیر این صورت به بیماری کسب رتبه دجار خواهید شد و با گذشت زمان متوجه می شوید همه تلاش شما فقط منتج به کسب رتبه بالا و چند عدد شده و چیز دیگری کسب نکرده اید.

به طور کلی مراحل کسب رتبه در هر موتور جستجو به ترتیب زیر است:

1-   معرفی شدن به موتور جستجو ،‌ یعنی طی فرایندی نام و مشخصات کلی وب سایت باید به موتور جستجو شناسانده شود

2-   رعایت قوانین و اجرای آن در صفحات وب بر حسب قوائد موتور های جستجو

3-   پس از طی دو مرحله اول و دوم ،‌ موتورهای جستجو برحسب میزان مراجعه کاربران و زمان ماندگاری آنان بر روی صفحات وب سایت ، آنها را در طبقه بندی و اولویت معرفی قرار داده و بر حسب موضوع جستجوی کاربران با توجه به آمارهای جمع آوری شده ، بیشترین میزان ترافیک و زمان مد نظر قرار گرفته و وب سایت ها در فهرستی توسط موتور جستجو برای کاربران نمایش داده خواهد شد.

ادامه دارد.....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی